Pregled bibliografske jedinice broj: 60617
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama // : Hrvatska i održivi razvitak / Macan, Trpimir (ur.).
Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, 1999. str. 107-122
CROSBI ID: 60617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama
(Holistic approach to humane and educative values)
Autori
Bratanić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
: Hrvatska i održivi razvitak
Urednik/ci
Macan, Trpimir
Izdavač
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
107-122
ISBN
953-6772-00-0
Ključne riječi
vrednote, pristup holistički
(values, holistic approach)
Sažetak
Odgoj je složeni fenomen društvene stvarnosti. Odvija se interaktivno u polju međusobnog odnosa sudionika. U okviru nastave, odgoj i obrazovanje nisu zasebni entiteti, nego podsustavi složenijeg sustava koji funkcionira u njihovoj međusobnoj povezanosti i međuzavisnosti, pri čemu su važni procesi i odnosi. Nastavnik poučava. Učenik uči. Procesi se odvijaju interaktivno, stoga moraju biti recipročni i reverzibilni. U tim procesima usvaja se znanje koje se podvrgava vrednovaju. Holistički pristup vrednotama otkrio nam je ulogu osjećaja u složenom procesu vrednovanja koji se odvija vrlo često slučano i usputno uz opažanje i stjecanje znanja, bez osvještavanja te nema veću odgojnu ni humanu ulogu. Škola, još uvijek, sa svojom odgojno-obrazovnom djelatnošću počiva na temeljima mehanicističke paradigme kao i sam proces osposobljavanja nastavnika. Na staroj paradigmi, još uvijek, počiva i znanost o odgoju. Tradicionalna paradigma ne može na zadovoljavajući način objasniti vrednote u procesu odgoja i učenja te dati zadovoljavajuće odgovore na pitanja koja nas interesiraju. Nalazimo se pred izazovom: mijenjati paradigmu i učiniti pomak ili držati se stare paradigme i tapkati u mjestu. Na nama je da prihvatimo izazov! Holistički pristup vrednotama pokušaj je da se odgovori tom izazovu. Pitanje humanih i odgojnih vrednota veoma je složeno i traži novi pristup u razmišljanjima, proučavanjima i istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija