Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 60617

Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama


Bratanić, Marija
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama // : Hrvatska i održivi razvitak / Macan, Trpimir (ur.).
Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, 1999. str. 107-122


CROSBI ID: 60617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama
(Holistic approach to humane and educative values)

Autori
Bratanić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
: Hrvatska i održivi razvitak

Urednik/ci
Macan, Trpimir

Izdavač
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske

Grad
Zagreb

Godina
1999

Raspon stranica
107-122

ISBN
953-6772-00-0

Ključne riječi
vrednote, pristup holistički
(values, holistic approach)

Sažetak
Odgoj je složeni fenomen društvene stvarnosti. Odvija se interaktivno u polju međusobnog odnosa sudionika. U okviru nastave, odgoj i obrazovanje nisu zasebni entiteti, nego podsustavi složenijeg sustava koji funkcionira u njihovoj međusobnoj povezanosti i međuzavisnosti, pri čemu su važni procesi i odnosi. Nastavnik poučava. Učenik uči. Procesi se odvijaju interaktivno, stoga moraju biti recipročni i reverzibilni. U tim procesima usvaja se znanje koje se podvrgava vrednovaju. Holistički pristup vrednotama otkrio nam je ulogu osjećaja u složenom procesu vrednovanja koji se odvija vrlo često slučano i usputno uz opažanje i stjecanje znanja, bez osvještavanja te nema veću odgojnu ni humanu ulogu. Škola, još uvijek, sa svojom odgojno-obrazovnom djelatnošću počiva na temeljima mehanicističke paradigme kao i sam proces osposobljavanja nastavnika. Na staroj paradigmi, još uvijek, počiva i znanost o odgoju. Tradicionalna paradigma ne može na zadovoljavajući način objasniti vrednote u procesu odgoja i učenja te dati zadovoljavajuće odgovore na pitanja koja nas interesiraju. Nalazimo se pred izazovom: mijenjati paradigmu i učiniti pomak ili držati se stare paradigme i tapkati u mjestu. Na nama je da prihvatimo izazov! Holistički pristup vrednotama pokušaj je da se odgovori tom izazovu. Pitanje humanih i odgojnih vrednota veoma je složeno i traži novi pristup u razmišljanjima, proučavanjima i istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131003

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Bratanić, Marija
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama // : Hrvatska i održivi razvitak / Macan, Trpimir (ur.).
Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, 1999. str. 107-122
Bratanić, M. (1999) Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama. U: Macan, T. (ur.) : Hrvatska i održivi razvitak. Zagreb, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, str. 107-122.
@inbook{inbook, author = {Bratani\'{c}, Marija}, editor = {Macan, T.}, year = {1999}, pages = {107-122}, keywords = {vrednote, pristup holisti\v{c}ki}, isbn = {953-6772-00-0}, title = {Holisti\v{c}ki pristup humanim i odgojnim vrednotama}, keyword = {vrednote, pristup holisti\v{c}ki}, publisher = {Ministarstvo gospodarstva i odr\v{z}ivog razvoja Republike Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Bratani\'{c}, Marija}, editor = {Macan, T.}, year = {1999}, pages = {107-122}, keywords = {values, holistic approach}, isbn = {953-6772-00-0}, title = {Holistic approach to humane and educative values}, keyword = {values, holistic approach}, publisher = {Ministarstvo gospodarstva i odr\v{z}ivog razvoja Republike Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font