Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 60599

Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima


Jukić, Tomislav
Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima, 2000., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 60599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima
(Research and development of backlash compenstion in servosystems)

Autori
Jukić, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
08.06

Godina
2000

Stranica
125

Mentor
Perić, Nedjeljko

Ključne riječi
slijedni sustavi; zračnost; elastični prijenos; kompenzacija utjecaja zračnosti; model zračnosti; regulator s promjenjivom strukturom; samopodesivi regulator položaja
(servosystams; backlash; elastic transmission; backlash compensation; backlash model; variable structure controller; autotuning controller)

Sažetak
Za elektromotorni pogon s izraženim djelovanjima elastičnosti i zračnosti u prijenosnim elementima projektirani su sustavi regulacije brzine vrtnje i položaja. Optimalni kriterij dvostrukog odnosa upotrijebljen je prilikom sinteze linearnog slijednos sustava, bez utjecaja zračnosti. Mjereni su položaji na strani motora i tereta, a za regulaciju je korištena i zvedena veličina razlike kutova na vratilu. Primjenjen je regulator stanja punog reda. Primjenom metode harmoničke ravnoteže provedena je analiza utjecaja zračnosti na vladanje slijednog sustava. Razvijena su i ispitana tri algoritma kompenzacije utjecaja zračnosti. Kod kaskadne strukture regulatora položaja s podređenim krugom regulacije pogonskog momenta utjecaj zračnosti se kompenzira brzim linearnim regulatorom pogonskog momenta, ali je nužno sigurati mjerenje prijenosnog momenta. Definiranje modela zračnosti omogućava kompenzaciju utjecaja zračnostidodavanjem kompenzacijskog signala, međutim ova metoda je osjetljiva na šum mjerenja. Primjena regulatora s promjenjivom strukturom (za linearni i nelinearni režim rada) dala je dobre rezultate, uz ograničenje na minimalnu amplitudu pozicioniranja. S obzirom da se parametri mehaničkog sustava s vremenom mijenjaju, projektiran je samopodesivi regulator položaja. Svi razmatrani upravljački algoritmi ispitani su simulacijski i eksperimentalno na laboratorijskom modelu slijednog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Projekti:
036006

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Jukić (autor)

Avatar Url Nedjeljko Perić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tomislav
Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima, 2000., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Jukić, T. (2000) 'Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima', magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juki\'{c}, Tomislav}, year = {2000}, pages = {125}, keywords = {slijedni sustavi, zra\v{c}nost, elasti\v{c}ni prijenos, kompenzacija utjecaja zra\v{c}nosti, model zra\v{c}nosti, regulator s promjenjivom strukturom, samopodesivi regulator polo\v{z}aja}, title = {Istra\v{z}ivanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zra\v{c}nosti u slijednim sustavima}, keyword = {slijedni sustavi, zra\v{c}nost, elasti\v{c}ni prijenos, kompenzacija utjecaja zra\v{c}nosti, model zra\v{c}nosti, regulator s promjenjivom strukturom, samopodesivi regulator polo\v{z}aja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juki\'{c}, Tomislav}, year = {2000}, pages = {125}, keywords = {servosystams, backlash, elastic transmission, backlash compensation, backlash model, variable structure controller, autotuning controller}, title = {Research and development of backlash compenstion in servosystems}, keyword = {servosystams, backlash, elastic transmission, backlash compensation, backlash model, variable structure controller, autotuning controller}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font