Pregled bibliografske jedinice broj: 605921
Pravila oglašavanja u svijetu bez pravila
Pravila oglašavanja u svijetu bez pravila, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Veleučilište u Varaždinu, Varaždin
CROSBI ID: 605921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravila oglašavanja u svijetu bez pravila
(Advertising policy in a world without rules)
Autori
Radiković, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Veleučilište u Varaždinu
Mjesto
Varaždin
Datum
11.09
Godina
2012
Stranica
54
Mentor
Tomiša, Mario
Ključne riječi
komunikacija ; oglas ; oglašavanje ; kreativnost
(communication ; advertisement ; advertising ; creativity)
Sažetak
Prvi primjeri oglasa pojavljuju se još u 5. stoljeću pr. n. e. To su najstariji ostaci oglašavanja, prikazani kao crteži i natpisi. Prvi oglasi u novinama zabilježeni su u 17. stoljeću, a početkom 20-ih godina 19. stoljeća javljaju se oglasi i na radiju. Dvadesetak godina kasnije snimljen je prvi oglas za TV. S pojavom Interneta krajem 20. stoljeća mijenja se komunikacija zbog njegove interaktivnosti. S time se javljaju potpuno novi, donedavno gotovo nezamislivi oblici komunikacije u oglašavanju. Usprkos tome, oglašavanje na televiziji ostaje najzastupljenije jer “pokriva” najšire mase stanovništva. Bitnu ulogu u oglašavanju imaju kreatori teksta, tzv. “copywriteri”. Ako “copywriter” ima jedinstven talent te posjeduje i razumije znanja obrađena u ovome radu, može snažno utjecati i kreirati dobre, izazovne, zanimljive i tržišno efektne oglase. Različiti ljudi različito reagiraju na iste oglašavačke poruke. Zadatak poruka u oglašavanju je da privuku, pridobe i zainteresiraju potrošača za neki proizvod ili uslugu, odnosno utječu na njegov stav i ponašanje. Kako bi to učinile moraju biti prilagođene onome kome su usmjerene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-128-1281955-1960 - Evaluacija kvantitavnih i kvalitativnih kriterija procesa grafičke reprodukcije (Mrvac, Nikola, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb
Profili:
Mario Tomiša
(mentor)