Pregled bibliografske jedinice broj: 605855
Neke dvojbe u primjeni faktorske analize u području istraživanja odgoja i obrazovanja (pedagogiji)
Neke dvojbe u primjeni faktorske analize u području istraživanja odgoja i obrazovanja (pedagogiji) // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 481-496 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 605855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke dvojbe u primjeni faktorske analize u području istraživanja odgoja i obrazovanja (pedagogiji)
(Some Doubts about the Use of Factor Analysis in the Field of Research Education (Pedagogy))
Autori
Opić.Siniša
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 4;
481-496
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
faktorska analiza; rotacija; varijanca; metoda glavnih komponenata; matrica sklopa; matrica strukture.
(factor analysis; rotation; variance; the method of principal components (PCA); pattern matrix; structure matrix.)
Sažetak
Cilj je rada rasvijetliti neke dvojbe u primjeni faktorske analize, poput: razlika između faktorske analize i analize glavnih komponenata, odabir odgovarajuće veličine i omjera uzorka i broja varijabla, razlika između ortogonalnih i kosokutnih rotacija, odabir odgovarajućeg kriterija za zaustavljanje ekstrakcije faktora (Guttman-Kaiserov kriterij i Cattelov „scree test“), te odabir odgovarajuće matrice za interpretaciju faktora (matrica sklopa i matrica strukture). Navedene dvojbe u istraživanjima odgoja i obrazovanja (naglasak je na pedagogiji) potkrjepljenje su preglednim stajalištima i deskripcijama raznih autora te čitatelju pružaju samostalan zaključak o odabiru određenih interpretacija, odnosno stajališta, a sukladno ulaznim parametrima vlastitog istraživanja. Kompleksnost faktorske analize naglašava upitnost jednoznačnih stajališta, odnosno propitivanje odabira odgovarajućih statističkih parametara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts