Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 605820

Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom


Krulić, Kristina; Velki, Tena
Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom // IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 605820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom
(Examination of correlation between emotional intelligence and peer violonece)

Autori
Krulić, Kristina ; Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012

ISBN
978-953-314-054-4

Skup
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2012. - 01.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; emocionalna inteligencija; metode procjene; počinjeno nasilje; doživljeno nasilje
(peer violence; emotional intelligence; assessment methods; committed violence; experienced violence)

Sažetak
Velik broj istraživanja koji se bavi problematikom vršnjačkog nasilja nastoji otkriti zaštitne faktore koji će smanjiti njegovu učestalost, a jedan od tih faktora je i emocionalna inteligencija. Dosadašnja istraživanja pronašla su najznačajniju povezanost vršnjačkog nasilja s sposobnošću upravljanja emocijama, sposobnošću zauzimanja tuđe perspektive te sposobnošću prepoznavanja i razumijevanja osjećaja, no dobiveni rezultati razlikuju se ovisno o metodama korištenim za operacionalizaciju vršnjačkog nasilja i emocionalne inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoji li povezanost nasilnog ponašanja i emocionalne inteligencije kod djece osnovnoškolske dobi. U tu svrhu su na uzorku od 158 učenika 5. do 8. razreda osnovne škole (50% djevojčica i 50% dječaka) primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom- samoprocjena djece (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – procjena nastavnika (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Dobiveni rezultati potvrđuju postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije (ATTEI) i stupnja počinjenog nasilja procijenjenog i od strane učenika i od strane nastavnika no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Također je dobivena pozitivna povezanost nemogućnosti emocionalne regulacije i kontrole (ERIK) i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika, dok nema značajne povezanosti s procjenama nastavnika. Dobivena odstupanja od dosadašnjih istraživanja mogu se objasniti neutvrđenom jasnom uzročno – posljedičnom vezom između doživljenog nasilja i emocionalne inteligencije, različitim metodama za procjenu emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja te nepostojanjem jedinstvenog kriterija za određivanje točnog odgovora u ATTEI-u. Preporuka za buduća istraživanja ide u smjeru uspoređivanja rezultata na različitim mjerama procjene oba konstrukta s ciljem provjere važnosti različitih sposobnosti u okviru emocionalne inteligencije za pojavu vršnjačkog nasilja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krulić, Kristina; Velki, Tena
Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom // IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Krulić, K. & Velki, T. (2012) Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom. U: Kolesarić, V., Križanić, V. & Šincek, D. (ur.)IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja).
@article{article, author = {Kruli\'{c}, Kristina and Velki, Tena}, year = {2012}, pages = {40}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, emocionalna inteligencija, metode procjene, po\v{c}injeno nasilje, do\v{z}ivljeno nasilje}, isbn = {978-953-314-054-4}, title = {Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja me\dju \v{s}kolskom djecom}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, emocionalna inteligencija, metode procjene, po\v{c}injeno nasilje, do\v{z}ivljeno nasilje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kruli\'{c}, Kristina and Velki, Tena}, year = {2012}, pages = {40}, keywords = {peer violence, emotional intelligence, assessment methods, committed violence, experienced violence}, isbn = {978-953-314-054-4}, title = {Examination of correlation between emotional intelligence and peer violonece}, keyword = {peer violence, emotional intelligence, assessment methods, committed violence, experienced violence}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font