Pregled bibliografske jedinice broj: 605467
Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika
Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 605467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika
(Kinesiological activity and leisure time pupils)
Autori
Rešček, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
51
Mentor
Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj
Badrić, Marko
Ključne riječi
slobodno vrijeme; kineziološka aktivnost; učenici; pedagogija slobodnog vremena
(leisure time; kinesiological activity; students; leisure time pedagogy)
Sažetak
Suvremeno se društvo suočava s univerzalnim i aktualnim problemom slobodnoga vremena. Vremenom u kojem pojedinac nema obveza, dužnosti ni prema sebi, a ni prema drugima. Čovjek će to slobodno vrijeme koristiti na njemu svojstven način, bilo odmorom, radom ili stvaralaštvom. Društvo se suočava s pitanjima: Kako organizirati slobodno vrijeme? Kako ispuniti društvene aspekte ove pojave? Ovi se problemi slobodnog vremena sve više primjećuju i među djecom i mladima. Važno je u svaki dio odgojno-obrazovnog sistema uvesti odgoj u slobodno vrijeme, što zahtjeva poznavanje pedagogije slobodnog vremena. Zbog različitih nositelja aktivnosti u slobodnom vremenu važno je uspostaviti međusobnu suradnju. Djeca i mladi svoje slobodno vrijeme provode uz aktivnosti koje zahtijevaju minimalnu tjelesnu aktivnost. Promatrajući taj problem s kineziološkog stajališta, slobodno je vrijeme važno podrediti kretanju i vježbanju jer je poznato da tjelovježba može utjecati na velik broj ljudskih obilježja. Pravilnim provođenjem kinezioloških aktivnosti uvijek postoji pozitivan utjecaj. Porast zdravstvenih poteškoća kod djece u razrednoj nastavi vezan je uz manjak kretanja i igre (obitelj, okolina), ali i zbog nekvalitetnog provođenja nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Provedeno istraživanje na uzorku od 71 učenika od 2. do 4. razreda osnovnih škola pokazalo je da je predmet tjelesna i zdravstvena kultura tek na trećem mjestu (22%) prema važnosti za budući život, ali preferencija tog predmeta je znatno viša ; 43% učenika ga stavlja na prvo mjesto. Svoje slobodno vrijeme učenici više provode u statičkim aktivnostima, nego u kineziološkim. Malo ispitanih učenika sudjeluje u izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima. Daljnjim istraživanjem utvrđeno je da je manji broj ispitanika uključen u izvannastavne aktivnosti, nego u one izvanškolske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Marko Badrić, viši asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb