Pregled bibliografske jedinice broj: 605298
Posjedovanje i korištenje novih medija kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
Posjedovanje i korištenje novih medija kod budućih učitelja primarnog obrazovanja // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2012. str. 763-772 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 605298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posjedovanje i korištenje novih medija kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
(Possession and use of new media by pre-service primary education teachers)
Autori
Kekez, Anna ; Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena - Tuzla : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2012, 763-772
Skup
3. Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Zlatibor, Srbija, 23.06.2012. - 24.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
budući učitelji ; novi mediji ; socioekonomski status
(pre-service teachers ; new media ; teaching ; socioeconomic status ; primary education)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi postoji li povezanost između posjedovanja pojedinih novih medija, te korištenje istih u svrhu budućeg organiziranja nastave s obzirom na socioekonomski status budućih učitelja primarnog obrazovanja. Uzorak se sastojao od pet studijskih godina budućih učitelja (N = 451) učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i učiteljskom studiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Socioekonomski status se mjerio skalom od pet stupnjeva (1 = vrlo nizak, 2 = ispod prosjeka, 3 = prosječan, 4 = iznad prosjeka i 5 – izrazito visok). Posjedovanje novih medija uključivalo je računalo, pristup internetu, mobilni telefon, multimedijski softver, tablet računalo, smartphone i društvene mreže gdje su ispitanici dihotomno odgovarali s Da ili Ne. Spremnost (odlučnost) na poučavanje i organizaciju nastave uz pomoć novih medija mjerila se za svaki pojedini navedeni novi medij na skali od tri stupnja (1 = nikada, 2 = povremeno i 3 = uvijek). Primjenom Spearmanovog testa povezanosti pokazalo se da postoji statistički značajna negativna povezanost socioekonomskog statusa i posjedovanja smartphone-a. Povezanost između socioekonomskog statusa i korištenja novih medija u budućem poučavanju (organizaciji nastave) pokazala se kao statistički značajna pozitivna povezanost s obzirom na poučavanje uz pomoć multimedijskog softvera i smartphonea. Iz navedenih rezultata možemo zaključiti da studenti koji svoj socioekonomski status procjenjuju višim u većoj mjeri posjeduju smatphone, te su u većoj mjeri spremni poučavati i organizirati nastavu uz pomoć multimedijskog softvera i smartphone-a. S druge strane, prema dobivenim rezultatima socioekonomski status nije značajan za posjedovanje računala, pristupa internetu, mobilnog telefona, tablet računala, multimedijskog softvera i društvenih mreža. Također, socioekonomski status nije značajan za poučavanje uz pomoć računala, interneta, mobilnog telefona i društvenih mreža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb