Pregled bibliografske jedinice broj: 60507
Jačanje samopoštovanja u vrtiću kao dječjoj kući
Jačanje samopoštovanja u vrtiću kao dječjoj kući // II. Stručno znanstveni skup - Vrtić kao dječja kuća broj 2 / Tatković, Nevenka i sur. (ur.).
Poreč: PU Dječji vrtić i jaslice "Radost" Poreč, 2000. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 60507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jačanje samopoštovanja u vrtiću kao dječjoj kući
(Strengthening self-esteem in kindergarten as childrens house)
Autori
Bašić, Josipa ; Kranželić, Valentina ; Ferić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
II. Stručno znanstveni skup - Vrtić kao dječja kuća broj 2
/ Tatković, Nevenka i sur. - Poreč : PU Dječji vrtić i jaslice "Radost" Poreč, 2000
Skup
II. Stručno znanstveni skup - Vrtić kao dječja kuća broj 2
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 18.05.2000. - 20.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Sažetak
Radionica nastaje kao jedan od praktičnih ishoda znanstvenog projekta "Modeli intervencija u svrhu prevencije poremećaja u ponašanju djece, mladih i odraslih u Republici Hrvatskoj" koji se provodi na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, s glavnim istraživačem prof.dr.sc. Josipom Bašić. U projektu je sudjelovao Grad Poreč, a u sklopu toga i dječja predškolska ustanova Grada Poreča. Odgajatelji su procjenjivali prosocijalno i agresivno ponašanje kod djece pomoću upitnika PROS/AG autora M. Žužul i V. Vlahović-Štetić. Rezultati dobiveni tim istraživanjem bit će ukratko predstavljeni kao uvod u radionicu, a mogu poslužiti kao pokazatelj nekih zaštitnih i rizičnih čimbenika u razvoju poremećaja u ponašanju.
Poremećaji u ponašanju često se razviju kod djece za koju je karakteristična niska razina samopoštovanja pa je i tema same radionice usmjerena u tom pravcu. Glavni razlog odabira ove teme leži u činjenici da djeca često manifestiraju destruktivna i autodestruktivna ponašanja uslijed nedostatka pozitivnog pojma o sebi. Za izgradnju pozitivne slike o sebi svakoga djeteta veliku ulogu imaju odgajatelji koji pomažu djeci:
 doživjeti sebe kao vrijedne članove grupe koji ujedno posjeduju i jedinstvene kvalitete,
 osjećati se ugodno u dijeljenju vlastitih misli, stavova i osjećaja s drugima,
 učiti vještine koje dovode do osjećaja osobne kontrole nad vlastitim životom i sl.
Budući da je poznato da se djeca s visokom razinom samopoštovanja lakše nose sa svakodnevnim teškoćama te izrastaju u zdrave, zrele i odgovorne odrasle osobe, jasno je zašto je samopoštovanje svrstano u zaštitne čimbenike dječjeg razvoja. Na početku je bilo riječi o prosocijalnom i agresivnom ponašanju koje može biti pokazatelj razine samopoštovanja kod djece jer je poznato da nisko samopoštovanje može, u načinu ispoljavanja, poprimiti oblik agresivnog ponašanja, dok ispoljavanje prosocijalnog ponašanja može poslužiti kao dobar temelj jačanja samopoštovanja.
Radionica se sastoji od nekoliko uvodnih informacija o pojmu samopoštovanja i njegovom značaju za razvoj djece te od niza vježbi kaje odgajatelje aktivno uključuju u načine i strategije nošenja s niskom samopoštovanjem kod djece tj. načinima na koje će odgajatelji u svom budućem radu poticati i podržavati razvoj samopoštovanja kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski