Pregled bibliografske jedinice broj: 605063
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 605063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca
(Marketing of international retail chains)
Autori
Bračun, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.11
Godina
2012
Stranica
116
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
marketing međunarodnih trgovačkih lanaca; strategije marketinga u trgovini; hrvatska trgovina
(marketing of international retail chains; retail marketing strategies; Croatian retail)
Sažetak
Cilj magistarskog rada je, uspoređujući praksu uspješnih međunarodnih trgovačkih lanaca i postojeće prakse u hrvatskoj trgovini, istražiti mogućnosti te izvore kompetitivnih prednosti hrvatske trgovine. U radu su analizirani poslovni slučajevi IKEA, Tesco i WalMart te su identificirani i uspoređeni izvori njihove konkurentske prednosti na međunarodnim tržištima. Strateški, njihovi se pristupi razlikuju. IKEA želi sva tržišta i kontinente uskladiti unutar određenog okvira, a u usporedbi s Tescom i WalMartom, koji djeluju iz formata velike trgovine, primijećeno je mnogo manje prilagodbi u načinu oblikovanja i prezentacije ponude. Nadalje, rad sadrži rezultate istraživanja, provedenog putem osobnog intervjua eksperata. Istraživnjem su prikupljeni podaci o stvarnoj poziciji hrvatske trgovine u suvremenim kretanjima trgovine, načinima percipiranja hrvatske trgovine od strane relevantnih eksperata te moguća rješenja tekućih problema. Potvrđene su hipoteze: H1 - Globalni trendovi u trgovini utječu na promjene elemenata marketinškog miksa trgovačkih poduzeća ; H2 - Veliki trgovački lanci poput diskonata, hipermarketa i supermarketa dovode do strukturalnih promjena u razmjeni na međunarodnom nivou ; H3 - Moderni koncepti trgovanja utječu na promjene kupovnih navika potrošača ; H4 - Hrvatska trgovina nije spremno dočekala ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište. Zaključeno je da se hrvatska maloprodaja približava suvremenim europskim trendovima i za očekivati je da će ulaskom u EU odražavati sve moderne globalne trendove te neće znatno zaostajati za maloprodajom u zemljama članicama EU. Iznesene su preporuke za ostvarenje konkurentnosti hrvatske trgovine u nadolazećim tržišnim okolnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija