Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 605063

Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca


Bračun, Bruno
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 605063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca
(Marketing of international retail chains)

Autori
Bračun, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.11

Godina
2012

Stranica
116

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
marketing međunarodnih trgovačkih lanaca; strategije marketinga u trgovini; hrvatska trgovina
(marketing of international retail chains; retail marketing strategies; Croatian retail)

Sažetak
Cilj magistarskog rada je, uspoređujući praksu uspješnih međunarodnih trgovačkih lanaca i postojeće prakse u hrvatskoj trgovini, istražiti mogućnosti te izvore kompetitivnih prednosti hrvatske trgovine. U radu su analizirani poslovni slučajevi IKEA, Tesco i WalMart te su identificirani i uspoređeni izvori njihove konkurentske prednosti na međunarodnim tržištima. Strateški, njihovi se pristupi razlikuju. IKEA želi sva tržišta i kontinente uskladiti unutar određenog okvira, a u usporedbi s Tescom i WalMartom, koji djeluju iz formata velike trgovine, primijećeno je mnogo manje prilagodbi u načinu oblikovanja i prezentacije ponude. Nadalje, rad sadrži rezultate istraživanja, provedenog putem osobnog intervjua eksperata. Istraživnjem su prikupljeni podaci o stvarnoj poziciji hrvatske trgovine u suvremenim kretanjima trgovine, načinima percipiranja hrvatske trgovine od strane relevantnih eksperata te moguća rješenja tekućih problema. Potvrđene su hipoteze: H1 - Globalni trendovi u trgovini utječu na promjene elemenata marketinškog miksa trgovačkih poduzeća ; H2 - Veliki trgovački lanci poput diskonata, hipermarketa i supermarketa dovode do strukturalnih promjena u razmjeni na međunarodnom nivou ; H3 - Moderni koncepti trgovanja utječu na promjene kupovnih navika potrošača ; H4 - Hrvatska trgovina nije spremno dočekala ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište. Zaključeno je da se hrvatska maloprodaja približava suvremenim europskim trendovima i za očekivati je da će ulaskom u EU odražavati sve moderne globalne trendove te neće znatno zaostajati za maloprodajom u zemljama članicama EU. Iznesene su preporuke za ostvarenje konkurentnosti hrvatske trgovine u nadolazećim tržišnim okolnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bračun, Bruno
Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Bračun, B. (2012) 'Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bra\v{c}un, Bruno}, year = {2012}, pages = {116}, keywords = {marketing me\djunarodnih trgova\v{c}kih lanaca, strategije marketinga u trgovini, hrvatska trgovina}, title = {Marketing me\djunarodnih trgova\v{c}kih lanaca}, keyword = {marketing me\djunarodnih trgova\v{c}kih lanaca, strategije marketinga u trgovini, hrvatska trgovina}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bra\v{c}un, Bruno}, year = {2012}, pages = {116}, keywords = {marketing of international retail chains, retail marketing strategies, Croatian retail}, title = {Marketing of international retail chains}, keyword = {marketing of international retail chains, retail marketing strategies, Croatian retail}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font