Pregled bibliografske jedinice broj: 604974
Mehanizmi zaključivanja u sustavima e-učenja
Mehanizmi zaključivanja u sustavima e-učenja, 2012., diplomski rad, preddiplomski, PMF, Split, Split
CROSBI ID: 604974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mehanizmi zaključivanja u sustavima e-učenja
(Inference Mechanism of E-Learning Systems)
Autori
Vuković, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
PMF, Split
Mjesto
Split
Datum
12.10
Godina
2012
Stranica
41
Mentor
Mladenović, Saša
Neposredni voditelj
Nakić, Jelena
Ključne riječi
stilovi učenja; mehanizmi zaključivanja; prilagodljivi sustavi e-učenja
(learning styles; inference mechanisms; adaptive e-learning)
Sažetak
Web okruženje za učenje pruža mnogo pogodnosti koje tradicionalno (uobičajeno) okruženje za učenje nema pa stoga postaje sve popularnije. Učinkovitost i djelotvornost učenja na daljinu može biti uvelike poboljšana kada su nastavne ativnosti osmišeljne i predstavljene s obzirom na osobne razlike učenika. Osobni pristup kod učenja se traži zbog bolje kvalitete i učinkovitosti: individualno dani sadržaj je razumljiviji za učenika i smatra se relavantnim obzirom na njegove očite potrebe. U ovom se radu obrađuju sustavi koji su implementirali prilagođavanje stilovima učenja pritom koristeći različite mehanizme zaključivanja na stilove učenja. Na samom početku su prikazani genetički algoritmi te njihova mogućnost poboljšavanja mehanizmom k-tog najbližeg susjeda. Rezultati vrednovanja ovog mehanizma zaključivanja ukazuju na učinkovitost klasificiranja i identificiranja stilova učenja. U poglavlju o neuronskim mrežama proučene su kognitivne sposobnosti učenika i procesi, aktivnosti učenja i tehnologija koja je za to potrebna. Prikazan je mrežni tečaj koji je razvijen i dizajniran sa sposobnostima prilagodbe i fleksibilnosti. Prikazani su i sutavi Protus, LECOMPS5 u LS-PLAN te njihovi mehanizmi zaključivanja i vrednovanja. Sustav Protus je dizajniran kako bi prepoznao različite stilove i navike učenja. Sustav se automatski prilagođava interesima, navikama i razini znanja učenika. Eksperimentom je utvrđeno da je moguće znatno poboljšavanje kvalitete inteligentnih sustava primjenom odgovarjućih algoritama i testiranja učenikovog stila učenja. LECOMPS5 i LS-PLAN su sustavi prilagodljivi za učenje, međusobno povezani a u ovom radu vrlo zanimljivi jer je njihova evaluacija provedena s aspekta učenika i predavača. Prema podacima iz predstavljenih istraživanja neosporno je da oblikovanje prilagodljivih materijala za učenje pridonosi lakoći usvajanja gradiva i boljim rezultatima u učenju. Kako bi materijali bili što prilagođeniji treba vodit računa da se koriste mehanizmi zaključivanja koji dovoljno precizno i brzo primjećuju stilove učenja te se ti dobiveni rezultati koriste za oblikovanje i dinamičko ažuriranje modela korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split