Pregled bibliografske jedinice broj: 604939
Suodnos ilustracije i teksta u slikovničkome opusu Melite Kraus
Suodnos ilustracije i teksta u slikovničkome opusu Melite Kraus // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika (Curriculum of Early Learning of Croatian / Early Learning of the Mother Tongue) / Bežen, A.& Majhut, B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu. Europski centar za napredna i sustavna istraživanja, 2013. str. 191-205 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 604939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suodnos ilustracije i teksta u slikovničkome opusu Melite Kraus
(The Correlation between the Illustration and the Text in Picture Book Opus of Melita Kraus)
Autori
Bačeković-Mitrović, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika (Curriculum of Early Learning of Croatian / Early Learning of the Mother Tongue)
/ Bežen, A.& Majhut, B. - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu. Europski centar za napredna i sustavna istraživanja, 2013, 191-205
ISBN
978-953-7210-59-5
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – The 5rd International Conference on Advances and System Research(€CNSI-2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slikovnica ; dječja književnost ; tekst ; ilustracija ; metodika nastave književnosti ; Melita Kraus
(picture book ; children’s literature ; text ; illustration ; methodology of literature teaching ; Melita Kraus)
Sažetak
Slikovnica je tijekom povijesti bila i neumjetnički medij, a kao vrsta književnoga djela namijenjenoga prvenstveno dječjoj umjetničkoj recepciji, u hrvatskoj je dječjoj književnosti često pripadala rubnim i podcijenjenim vrstama. Međutim, za dječji razvoj vrlo je važan i nezaobilazni medij. Kako je učenicima nužno neposredno približiti slikovnice i otkriti im njihovu vrijednost, veliku mogućnost pruža suradnja s lokalnim autorima slikovnica, koji mogu gostovati na satu književnosti, na književnim susretima, itd. Budući da je u slikovnicama važan suodnos slike i teksta (pa možemo govoriti o tekstocentričnosti, slikocentričnosti), o čemu piše Diana Zalar (Diana Zalar, na adresi: http://www.knjiga-u-centru.hr/ovca09nagrada.html), bitno je učenicima približiti koje je polazište za nastanak slikovnice: tekst ili pak vizualni poticaj za nastanak priče, kako bismo ih potaknuli na promišljanje kvalitete slikovnice kao medija ili ih potaknuli na vlastiti umjetnički izraz. Također ista autorica navodi “temeljnu vrijednost slikovnice kao žanra (aktivan odnos između ilustracija i teksta)” (Isto), što je također važno osvijestiti u učenika za kvalitetnu recepciju djela. Stoga će se u ovome radu najviše pozornosti posvetiti suodnosu likovne i tekstualne komponente u slikovnicama bjelovarske autorice slikovnica Melite Kraus, kako bi se učitelji potaknuli da i sami propitaju kvalitetu slikovnica kojima se u metodičke svrhe služe na nastavi književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija