Pregled bibliografske jedinice broj: 604848
Snaga inovacije u motivaciji učenja grafičke struke
Snaga inovacije u motivaciji učenja grafičke struke // Tiskarstvo 10 / Žiljak, Vilko (ur.).
Zagreb: Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 604848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Snaga inovacije u motivaciji učenja grafičke struke
(Power of the inovation methods in processes of motivation of learning in graphic technology)
Autori
Lajković, Josipa ; Barišić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tiskarstvo 10
/ Žiljak, Vilko - Zagreb : Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2010
ISBN
978-953-7064-14-3
Skup
Međunarodni znanstveni skup o pravcima razvoja grafičke industrije Tiskarstvo 2010
Mjesto i datum
Stubičke Toplice, Hrvatska, 25.02.2010. - 27.02.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; e - učenje; motivacija; inovacije
(e-learning; motivations; inovations; lifelong learning)
Sažetak
Znanja, koja su dobivena tijekom školovanja grafičara, vrlo brzo, zastarjevaju a već sada smo suočeni s pitanjem: kako učinkovito se osvježava to znanje u tiskarstvu? Odgovor je na području cjeloživotnog učenja. Cjeloživotno učenje ima ključnu ulogu u postizanju brze i visoke kvalitete u učenju/poučavanju grafičke tehnologije. Kako pripremiti osnovu za kvalitetu i razvoj novih potreba za motivacijskim obrazovnim programima i samoučenja eLearninga u grafičkoj struci? Učenje iz budućnosti ili preciznije učenje iz neposredne budućnosti u tiskarstvu je disciplina koja omogućava mijenjanje svojih aktivnosti u skladu s nastajanjem budućnosti u tiskarstvu. Naglasak se stavlja na tome da učitelj mora motivirati, privoljeti, dati interes za učenje, da je učenicima nastava i predmet ili način predavanja zanimljiv. Najvažniji motivacijski razlog za učenjem je prirodna radoznalost, želja za novim znanjem, zainteresirati učenike sa najnovijim dostignućima u grafičkoj struci. Korištenje računala i eLearninga pružaju dokaze o motivaciji i inovaciji učenja i poučavanja grafičke struke. Metode tradicionalnog učenja i treninga grafičke proizvodnje postaju preskupa i neefikasna. Zato su nastali simulatori kao dio nekog stručnog ili znanstvenog projekta. Učitelj u učionici može kombinirati dvije ili više metoda poučavanja grafičke tehnologije i tiskarstva. Tipičan primjer takve kombinacije je kada je upotpunjeno samoučenje grafičke tehnologije korištenjem računala na odgovarajuće inovativne nastavne materijale, naprimjer sa infracrvenim područjem zaštite na vrijednosnicama, sa tipografijom na vrijednosnicama ili sa novim rasterskim elementom u tisku zaštičenih dokumenata. Taj inovativni nastavni program kod učenika izaziva novi trend usavršavanja samog e-obrazovanja. To sve vodi tome, da online učenje ne samo da ima ponudu koju ima i tradicionalno, već je daleko primamljivije od njega, dinamičnije i pokazuje bolje krajnje rezultate kod učenja grafičke discipline. Ciljevi novog e-učenja u grafičkoj tehnologiji su, da se učenici motiviraju kroz inovativno učenje, uvođenjem novih stimulacija za nova znanja u grafičkoj struci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti