Pregled bibliografske jedinice broj: 604713
Analiza opterećenja i naprezanja krila zrakoplova TD – 235 „EVOLUTION II“
Analiza opterećenja i naprezanja krila zrakoplova TD – 235 „EVOLUTION II“, 2008., diplomski rad, Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod
CROSBI ID: 604713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza opterećenja i naprezanja krila zrakoplova TD – 235 „EVOLUTION II“
(Analysis of loads and stresses of wing of aircraft TD - 235 "Evolution II")
Autori
Tari, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
19.12
Godina
2008
Stranica
54
Mentor
Ergić, Todor
Ključne riječi
avionsko krilo; ansys; catia; TD – 235
(airplane wing; ansys; catia; TD - 235)
Sažetak
Cilj diplomskog rada je proračun glavnog nosača krila koristeći rezultate opterećenja pri raznim položajima krila u letu. Da bi se dobile reakcije zraka na površinu krila zrakoplova koristit će se programski paket Ansys, proizvođača Ansys Inc. s obzirom da je to programski paket koji je između ostalog, namijenjen i za rješavanje problema iz područja mehanike fluida. Kontrolni proračun krila i glavnog nosača – ramenjače, izvršit će se uz pomoć programskog paketa Catia, proizvođača Dassault Systems (DS). Za oblikovanje računalnog modela konstrukcije krila zrakoplova TD – 235 „EVOLUTION II“ u diplomskom radu korištene su mogućnosti više CAD sustava. Modeliranje cijelog sklopa zrakoplova izvedeno je u programskom paketu Mechanical Desktop, proizvođača Autodesk. Dok je modeliranje krila za provjeru u ovom diplomskom radu izvedeno u programskom paketu Solid Edge, proizvođača UGS, radi lakšeg implementiranja u program Ansys, te je pridodana i posebna pažnja njegovim mogućnostima u području mehanike fluida. Za provjeru naprezanja i deformacija u programskom paketu Catia, bilo je potrebno ponovo modelirati kompletan sklop krila sa svim dijelovima i nosačima u programskom paketu Catia, kako bi se dobila što točnija rješenja provjere naprezanja. Naprezanja i deformacije će se provjeravati na više različitih vrijednosti ubrzanja mase krila u pozitivnom i negativnom smjeru, postupno povećavajući ubrzanja mase, no pri konstantnim pritiscima na površinu i pri istom momentu uvijanja krila. Promjena ubrzanja mase krila bit će od 7, 2g do 20g, pri čemu će se provjeravati maksimalna naprezanja na karakterističnim mjestima, spoj drvene ramenjače sa čeličnim nosačima i spoj čeličnih nosača krila sa trupom zrakoplova, te maksimalni progib vrha krila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo