Pregled bibliografske jedinice broj: 604483
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme // Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012. str. 101-114 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 604483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme
(Classification of Objectives and Outcomes of Teaching and Learning in School)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi
/ Marinković, Snežana - Užice : Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012, 101-114
ISBN
978-86-6191-008-1
Skup
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi
Mjesto i datum
Užice, Srbija, 09.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ciljevi odgoja; ciljevi učenja; ciljevi nastave; konkretizacija ciljeva; operacionalizacija ciljeva; teorije nastave; teorije učenja; teorije odgoja
(educational objectives in terms of upbringing; teaching objectives; educational outcomes (in terms of upbringing); teaching outcomes; learning outcomes; compulsory education)
Sažetak
U tekstu autor razmatra neke teleološke, semantičke i didaktičke dileme u vezi iskazivanja ishoda učenja te ciljeva koje u odgojnom i nastavnom procesu trebaju ostvariti učitelji i učenici. Odgoj je ovdje shvaćen kao međuljudski odnos u kojem se stvaraju uvjeti za optimalan razvoj ljudske jedinke, a nastava kao zajednički rad učenika i učitelja na ostvarivanju planski iskazanih operativnih i konkretiziranih ciljeva. Učenje kao proces i aktivnost ima individualnu i socijalnu dimenziju. Autor se posebno bavi utjecajima na određivanje i iskazivanje ciljeva odgoja, nastave i učenja sovjetskih, njemačkih, engleskih i američkih teoretičara u proteklih šezdeset godina na prostoru bivše Jugoslavije. U tekstu se podsjeća da je u prvoj trećini toga razdoblja snažan utjecaj sovjetskih autora, a koji se i danas osjeća u znanstvenoj i stručnoj pedagoškoj literaturi. Posebno je upozoreno na susret različitih teorija i terminologija, napose onih koji se odnose na iskazivanje očekivanja (ciljeva) i ishoda procesa odgoja, odnosno učenja. U tom susretu različitih teorija (koji sa sobom donose i osnovne pojmove, definicije, klasifikacije, paradigme itd.) u zadnjoj trećini navedenog perioda osjeća se dominacija utjecaja autora čiji su radovi objavljeni na engleskom jeziku i koji su u zadnjih dvadesetak godina dosta prevođeni i citirani od strane autora u državama nastalim raspadom bivše Jugoslavije. Glavne znanstvene metode na koje se autor oslanja ovdje su analiza sadržaja te historijska, semantička, dijalektička i komparativna analiza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)