Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 604483

Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme


Matijević, Milan
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme // Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012. str. 101-114 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 604483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme
(Classification of Objectives and Outcomes of Teaching and Learning in School)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi / Marinković, Snežana - Užice : Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012, 101-114

ISBN
978-86-6191-008-1

Skup
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi

Mjesto i datum
Užice, Srbija, 09.11.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ciljevi odgoja; ciljevi učenja; ciljevi nastave; konkretizacija ciljeva; operacionalizacija ciljeva; teorije nastave; teorije učenja; teorije odgoja
(educational objectives in terms of upbringing; teaching objectives; educational outcomes (in terms of upbringing); teaching outcomes; learning outcomes; compulsory education)

Sažetak
U tekstu autor razmatra neke teleološke, semantičke i didaktičke dileme u vezi iskazivanja ishoda učenja te ciljeva koje u odgojnom i nastavnom procesu trebaju ostvariti učitelji i učenici. Odgoj je ovdje shvaćen kao međuljudski odnos u kojem se stvaraju uvjeti za optimalan razvoj ljudske jedinke, a nastava kao zajednički rad učenika i učitelja na ostvarivanju planski iskazanih operativnih i konkretiziranih ciljeva. Učenje kao proces i aktivnost ima individualnu i socijalnu dimenziju. Autor se posebno bavi utjecajima na određivanje i iskazivanje ciljeva odgoja, nastave i učenja sovjetskih, njemačkih, engleskih i američkih teoretičara u proteklih šezdeset godina na prostoru bivše Jugoslavije. U tekstu se podsjeća da je u prvoj trećini toga razdoblja snažan utjecaj sovjetskih autora, a koji se i danas osjeća u znanstvenoj i stručnoj pedagoškoj literaturi. Posebno je upozoreno na susret različitih teorija i terminologija, napose onih koji se odnose na iskazivanje očekivanja (ciljeva) i ishoda procesa odgoja, odnosno učenja. U tom susretu različitih teorija (koji sa sobom donose i osnovne pojmove, definicije, klasifikacije, paradigme itd.) u zadnjoj trećini navedenog perioda osjeća se dominacija utjecaja autora čiji su radovi objavljeni na engleskom jeziku i koji su u zadnjih dvadesetak godina dosta prevođeni i citirani od strane autora u državama nastalim raspadom bivše Jugoslavije. Glavne znanstvene metode na koje se autor oslanja ovdje su analiza sadržaja te historijska, semantička, dijalektička i komparativna analiza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme // Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012. str. 101-114 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (2012) Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme. U: Marinković, S. (ur.)Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Marinkovi\'{c}, S.}, year = {2012}, pages = {101-114}, keywords = {ciljevi odgoja, ciljevi u\v{c}enja, ciljevi nastave, konkretizacija ciljeva, operacionalizacija ciljeva, teorije nastave, teorije u\v{c}enja, teorije odgoja}, isbn = {978-86-6191-008-1}, title = {Ciljevi nastave, odgoja i u\v{c}enja – teleolo\v{s}ke, semanti\v{c}ke i didakti\v{c}ke dileme}, keyword = {ciljevi odgoja, ciljevi u\v{c}enja, ciljevi nastave, konkretizacija ciljeva, operacionalizacija ciljeva, teorije nastave, teorije u\v{c}enja, teorije odgoja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu}, publisherplace = {U\v{z}ice, Srbija} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Marinkovi\'{c}, S.}, year = {2012}, pages = {101-114}, keywords = {educational objectives in terms of upbringing, teaching objectives, educational outcomes (in terms of upbringing), teaching outcomes, learning outcomes, compulsory education}, isbn = {978-86-6191-008-1}, title = {Classification of Objectives and Outcomes of Teaching and Learning in School}, keyword = {educational objectives in terms of upbringing, teaching objectives, educational outcomes (in terms of upbringing), teaching outcomes, learning outcomes, compulsory education}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu}, publisherplace = {U\v{z}ice, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font