Pregled bibliografske jedinice broj: 603940
Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi
Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 253-253 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 603940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi
(Morphological characteristics and readiness for school at boys and girls of preschool age)
Autori
Sindik, Joško ; Horvat, Vatroslav ; Vukosav, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka
/ Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan - Dubrovnik : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012, 253-253
ISBN
978-953-55079-1-8
Skup
20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2012. - 10.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
antropometrija; morfološke karakteristike; povezanost; pripremljenost za školu
(anthropometry; morphological characteristics; association; school readiness)
Sažetak
Morfološke (antropometrijske) karakteristike nedvojbeno utječu na postignuće pojedinca u različitim vrstama aktivnosti, neovisno o kronološkoj dobi. Primjerice, na uspjeh u pojedinim tjelesnim aktivnostima utječe i visina tijela, i tjelesna masa, kao i dužina ruku. I kod djece predškolske dobi, koja se intenzivno psihosomatski razvijaju, također je vrlo vjerojatno da će razina razvijenosti njihovih morfoloških karakteristika biti povezana s nizom njihovih postignuća. U tom kontekstu, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje povezanosti između odabranih morfoloških karakteristika i različitih aspekata pripremljenosti djeteta za školu, posebno za dječake i posebno za djevojčice. Uz standardizirane postupke antropometrijskih mjerenja za predškolce, primijenili smo pet subtestova Testa spremnosti za školu u Zagrebu i Varaždinu, na slučajnom uzorku od 227 djece (106 dječaka i 121 djevojčica), dobi 6, 5 godina 6 mjeseci. Izračunali smo univarijatne i kanoničke korelacije između dva skupa podataka (rezultata subtestova Testa spremnosti za školu i antropometrijskih mjera), posebno za dječake i posebno za djevojčice. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između morfoloških karakteristika i aspekata pripremljenosti za školu, i kod subuzorka dječaka, i kod subuzorka djevojčica. Usporedba univarijatnih korelacijskih matrica te strukture saturacije kanoničkih korijena ukazuje na različitost povezanosti ova dva skupa karakteristika, kod dječaka i djevojčica. Premda je većina statistički značajnih univarijatnih korelacija većinom vrlo niskih vrijednosti, saznanja proizašla iz ovog istraživanja sugeriraju važnost dodatnog opreza tijekom interpretacije rezultata Testa spremnosti za školu te upućuje na istraživanja ove i drugih moderirajućih varijabli za utvrđivanje zrelosti djece za polazak u osnovnu školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju,
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti,
Učiteljski fakultet, Zagreb