Pregled bibliografske jedinice broj: 603792
Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine
Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Christoph ; Knego, Nikola ; Lamza-Maronić, Maja ; Mesarić, Josip ; Mulej, Matjaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko (ur.).
Osijek, 2012. str. 147-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 603792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine
(Modern formats of distributive trade and their spatial implications)
Autori
Slabinac, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Christoph ; Knego, Nikola ; Lamza-Maronić, Maja ; Mesarić, Josip ; Mulej, Matjaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko - Osijek, 2012, 147-158
Skup
12. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
lokacija; gravitacijsko područje; gravitacijski modeli; logistički troškovi
(location; gravity area; gravity models; logistic costs)
Sažetak
Izbor lokacije i prostorni razmještaj oblika distributivne trgovine, za poduzeće predstavlja izbor najnižih troškova i izbor velikog gravitacijskog područja kojim će se osigurati rentabilno poslovanje. Za potrošača ona znači kvalitetnu opskrbu s obzirom na napore i troškove svladavanja udaljenosti te vrijeme utrošeno za razonodu i kupovinu. Novi trendovi u maloprodaji koje obilježavaju povećana potrošnja, povećana konkurencija i koncentracija praćena izgradnjom velikopovršinskih objekata na rubnim dijelovima gradova sa snažno prisutnom kvalitativnom ekspanzijom na postojećim površinama i tendencijom njihova daljnjeg povećavanja, potiču rastući jaz između sve većih zahtjeva za prostorom u svrhu izvršavanja marketinških aktivnosti i njegove ograničenosti kao resursa. Prilikom odlučivanja o smještaju u prostoru najveći je i najvažniji problem određivanje gravitacijskog područja koje se, između ostalih tehnika, može odrediti i primjenom gravitacijskih modela. S obzirom na veliko trošenje prostora, svrha je rada izložiti najznačajnije teorijsko – deduktivne gravitacijske modele te moguća rješenja u svezi odluka o prostornom razmještaju s obzirom na logističke troškove. Ovaj rad je dio istraživanja prostornih problema distributivne trgovine čija se objava predviđa u kasnijim radovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Zbornik se objavljuje kao periodička publikacija ISSN 1847-361X Citiran je u EconPapers
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Maša Slabinac
(autor)