Pregled bibliografske jedinice broj: 603657
Istraživanje procjena odgojitelja o mogućnosti inkluzije djece s ADHD-om u redovni program dječjih vrtića
Istraživanje procjena odgojitelja o mogućnosti inkluzije djece s ADHD-om u redovni program dječjih vrtića // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 1; 21-38 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 603657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje procjena odgojitelja o mogućnosti inkluzije djece s ADHD-om u redovni program dječjih vrtića
(Survey of the educators' assessment about the possibilities of the inclusion of children with ADHD syndrome into regular kondergartens)
Autori
Loborec, Martina ; Bouillet, Dejana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153
(2012), 1;
21-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
djeca s ADHD sindromom; odgojno-obrazovna inkluzija; predškolski program; odgojitelji
(children with ADHD syndrome; inclusion; preschool program; preschool educators)
Sažetak
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji odgojitelji u zagrebačkim dječjim vrtićima procjenjuju mogućnosti uključivanja djece s ADHD-om u redovite predškolske programe. Te mogućnosti obuhvaćaju procjene sposobnosti i ograničenja ove skupine djece, kompetencije odgojitelja za njihov odgoj i obrazovanje te stavove i procjene ostalih uvjeta inkluzije djece s ADHD poremećajem u predškolskoj dobi. Analiza se temelji na anketnom ispitivanju 122 odgojitelja iz devet zagrebačkih dječjih vrtića. Istraživanjem je utvrđena niska procjena odgojitelja o vlastitoj kompetentnosti za rad s tom djecom i visoka razina svijesti o specifičnostima ADHD-a. Te specifičnosti podrazumijevaju suradnju svih sudionika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog procesa te prilagodbu metodičko-didaktičkog pristupa na način koji će olakšati socijalizaciju djece s ADHD-om. Dobivene razlike među odgojiteljima s obzirom na iskustvo u radu s ovom skupinom djece tek su osrednje, a uglavnom se odnose na procjene obilježja same djece. Autori ukazuju na potrebu snažnijeg angažmana ukupne zajednice u poboljšanju inkluzivne odgojno-obrazovne prakse, posebno u smislu osiguravanja kvalitetnije stručne podrške odgojiteljima i sustavnije edukacije odgojitelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO, Hrcak