Pregled bibliografske jedinice broj: 603655
Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika
Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika // Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju / Vladović, Sanja (ur.).
Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske, 2012. str. 35-49
CROSBI ID: 603655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika
(Pedagogical measures in the context of prevention of behavioral problems of students)
Autori
Bouillet, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju
Urednik/ci
Vladović, Sanja
Izdavač
Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
35-49
ISBN
978-953-7790-02-8
Ključne riječi
pedagoške mjere, problemi u ponašanju, prevencija, škola
(pedagogical measures, behavioral problems, prevention, school)
Sažetak
Polazeći od teze da su pedagoške mjere sastavni dio kontinuuma preventivnih školskih aktivnosti koje se učenicima nikako ne bi smjele izricati u svrhu kažnjavanja, već u svrhu poticanja učenika na promjenu nekog svog ponašanja, u ovom je radu prikazan jedan od mogućih modela podizanja kvalitete uklopljenosti prevencije problema u ponašanju u sam školski sustav, što je predviđeno propisima koji uokviruju odgojno-obrazovni sustav (napose Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te Nacionalnim okvirnim kurikulumom). Predloženi model temelji se na tezi da je neprihvatljiva ponašanja učenika opravdano tretirati kao indiciju mogućeg razvoja problema u ponašanju učenika, a podrazumijeva četiri preduvjeta sustavnog preventivnog djelovanja u nekoj školi. To su: konsenzus svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa o neprihvatljivim ponašanjima učenika, definiranje standarda odgojne prakse u slučaju manifestiranja neprihvatljivih ponašanja učenika, širenje školskih odgojnih oblika i sadržaja te podrška zajednice odgojnim nastojanjima škola. Osiguravanje i oživotvorenje navedenih preduvjeta u svakoj školi omogućilo bi tretiranje pedagoških mjera kao jednog od mehanizama preventivnog djelovanja škola, koje bi se izricale tek kad učenik ustraje u neprihvatljivim oblicima ponašanja, unatoč poduzetim odgojnim aktivnostima škola. Pedagoške se mjere, naime, u modelu shvaćaju kao mogućnost discipliniranja i pomoći učenicima, a ne kao sredstvo kažnjavanja učenika. Autorica ukazuje na postojeću praksu u školskim ustanovama koje oslabljuju njihovu prevencijsku snagu, posebno se osvrćući na nedorečenosti i manjkavosti podzakonskih akata u kojima pozitivne intencije zakonodavca još uvijek nisu doživjele stvarnu praktičnu afirmaciju. Zaključno navodi da jačanje prevencijskih potencijala škola, uz propise, podrazumijeva dodatnu edukaciju školskog osoblja, jaču podršku zajednice i snažniju afirmaciju prakse temeljene na pokazateljima uspješnosti, pri čemu je najvažnije da školsko osoblje istinski prihvati svoju odgojnu i prevencijsku ulogu, da aktivnije sudjeluje u prevencijskim programima te da sustavu pedagoških mjera, mnogo više nego do sada, udahne pravi pedagoški smisao, duh i karakter.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dejana Bouillet
(autor)