Pregled bibliografske jedinice broj: 603625
Socijalizacijski utjecaji roditelja i vršnjaka u digitalnom vremenu
Socijalizacijski utjecaji roditelja i vršnjaka u digitalnom vremenu // 20. Godišnja konferencija psihologa (20 ; 2012)
Dubrovnik, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 603625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacijski utjecaji roditelja i vršnjaka u digitalnom vremenu
(Socialization Influences of Parents and Peers in the Digital Age)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
20. Godišnja konferencija psihologa (20 ; 2012)
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2012. - 10.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
cybersocijalizacija; socijalizacijski utjecaji; roditelji; vršnjaci; digitalno vrijeme
(cybersocalization; socialization influences; parents; peers; digital age)
Sažetak
Mediji, a osobito interaktivni, postali su važno mjesto informiranja, ali i formiranja pogleda djece na život i svijet te su sve važniji čimbenici u procesu socijalizacije. Nove, prostorom i vremenom ne ograničene interakcije utječe na osobnost, socijalne odnose i ponašanje djece pa se opravdano govori o fenomenu cybersocijalizacije. Mediji su transformirali iskustva odrastanja, ali i roditeljstva. Svijet zasićen medijima, bitno različit od okruženje u kojem su oni odrastali, na veliki broj roditelja djeluje zbunjujuće. No, roditelji koriste medije, osobito mobilne telefone, kako bi ostali u kontaktu s djecom i kako bi ih mogli stalno kontrolirati (tzv. lebdeći roditelji), ali nerijetko sami ostanu izvan kontrole i bez istinske dublje povezanosti s djecom. Nezadovoljstvo djece takvom komunikacijom i odnosima s roditeljima čest je razlog njihovog traženja prijatelja u virtualnom svijetu, a od njih očekuju savjete o spolnosti, identitetu, vrijednostima i problemima s kojima se suočavaju u stvarnom životu. Skreće se pozornost i na moguće opasnosti: izloženost neprimjerenim sadržajima i kontaktima, potporu neprimjerenim oblicima ponašanja te negativne utjecaje na socijalne odnose i socioemocionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija