Pregled bibliografske jedinice broj: 603575
MI O DRUŠTVU, DRUŠTVO NA VRATIMA Udžbenik za poučavanje hrvatskoga društva i kulture
MI O DRUŠTVU, DRUŠTVO NA VRATIMA Udžbenik za poučavanje hrvatskoga društva i kulture // Savjetovanje za lektore inojezičnoga hrvatskoga
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 603575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MI O DRUŠTVU, DRUŠTVO NA VRATIMA Udžbenik za
poučavanje hrvatskoga društva i kulture
(SPEAKING OF SOCIETY Textbook for teaching Croatian
language and culture)
Autori
Požgaj Hadži, Vesna ; Balažic Bulc, Tatjana ; Plešković Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Savjetovanje za lektore inojezičnoga hrvatskoga
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.07.2011. - 09.07.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
interkulturalna komunikacijska kompetencija ; kulturološki sadržaji ; hrvatski kao drugi i strani jezik/inojezični hrvatski
(foreign language teaching ; communicative competence ; intercultural competence ; croatian as a second/foreign language)
Sažetak
Premda se u glotodidaktici već nekoliko desetljeća naglašava važnost uključivanja interkulturalnih sadržaja u nastavu stranoga jezika, sustavnoga pristupa njihovu poučavanju u inojezičnome hrvatskome još nema usprkos činjenici da posljednjih godina oni postaju dijelom nastavnih programa i udžbenika. Pripremajući programe i udžbenik za kolegij Južnoslavenska društva i kulture: Hrvatska u sklopu Južnoslavenskih studija na Odsjeku za slavistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Ljubljani, naišli smo na niz metodičkih problema, kao npr. a) izbor sadržaja, b) strategije učenja društvenih i kulturoloških sadržaja, c) određivanje ciljeva, interkulturalnih znanja i kompetencija koje bi studenti, budući stručnjaci za južnoslavenske jezike, morali steći i sl. Za razliku od dosadašnjih udžbenika inojezičnoga hrvatskoga koji uz jezične sadržaje uključuju i teme iz hrvatskoga društva i kulture, ovaj se udžbenik, namijenjen razinama B2 i C1, temelji ponajprije na ovladavanju društvenim i kulturološkim znanjima. U prvome se dijelu predstavlja teorijski okvir i koncept udžbenika, a drugi je dio namijenjen radionici. Na primjeru udžbeničke jedinice posvećene široj temi o načinu života u Hrvatskoj koja uključuje informacije o suvremenim i tradicionalnim međuljudskim odnosima u društvu (npr. odnosi između žena i muškaraca, odnosi u obitelji, odnosi prema manjinama, odnosi na radnom mjestu i sl., životni standard različitih društvenih skupina te društveni problemi, kao što su nezaposlenost, alkohol i droge, nepoštovanje ljudskih prava i sl., ) uspoređuju se sličnosti i razlike u predstavljanju tih sadržaja na lektoratima hrvatskoga u inozemstvu i u matičnoj zemlji. Zaključuje se da razlike proizlaze iz opreke između pogleda „izvana“ i pogleda „iznutra“ kao odraza različitoga društvenog okvira nastave stranoga jezika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija