Pregled bibliografske jedinice broj: 603354
Model regionalne organizacije rada na prometnoj sigurnosti u Republici Hrvatskoj
Model regionalne organizacije rada na prometnoj sigurnosti u Republici Hrvatskoj // Proceeding of International Conference "Global issues and trends in traffic safety in SEETO (South East Europe Transport Observatory) region"
Budva, 2012. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 603354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model regionalne organizacije rada na prometnoj sigurnosti u Republici Hrvatskoj
(Model of Regional Organization of Work on Traffic Safety in the Republic of Croatia)
Autori
Bazijanac, Ernest ; Brčić, Davor ; Doder, Nebojša ; Pilko, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceeding of International Conference "Global issues and trends in traffic safety in SEETO (South East Europe Transport Observatory) region"
/ - Budva, 2012
Skup
International Conference "Global issues and trends in traffic safety in SEETO (South East Europe Transport Observatory) region"
Mjesto i datum
Budva, Crna Gora, 21.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prometna sigurnost; model i organizacijska struktura; regionalni savjeti; programi prometne sigurnosti; praksa i iskustva Istarske županije
(traffic safety; model and organizational structure; regional council; traffic safety programs; practice and experiences of the Istrian County)
Sažetak
Na nivo prometne sigurnosti utječu tri elementa (u kvalitativnom smislu) koja čine cestovni prometni sustav ; čovjek, vozilo/prometnica i propisi (kroz kontrolu i sankciju) kao i kvaliteta njihovih interakcijskih veza. Željeni rezultati jedino mogu biti ostvariti provođenjem planskih, koordiniranih i dugoročnih aktivnosti istodobno usmjerenih na poboljšanje elemenata cestovnog prometnog sustava, te podizanja kvalitete njihovih interakcijskih veza. Stoga je neophodno da se organizacija rada u ovom djelokrugu rada temelji na stručno – znanstvenim principima i pristupu radu, a koji su dali veoma dobre rezultate u državama koje su smatraju vodećim u svijetu u ovoj oblasti (posebice skandinavske zemlje)[1]. U prvom redu odnosi se na decentralizaciju rada za poboljšanje prometne sigurnosti, odnosno prijenos obveza, prava i odgovornosti sa nacionalnog na regionalne i lokalne nivoe, Činjenica je da strana iskustva ne treba doslovno i nekritički kopirati, već temeljem analize lokalnih uvjeta te analize primijenjivosti na domaće uvjete, prilagoditi i primijeniti lokalnim specifičnostima[2]. U radu se, pored iznošenja temeljnih principa i aktivnosti koje je potrebno primijeniti za uspješnu organizaciju rada na regionalnom/županijskom nivou, prezentira primjer načina i oblika djelovanja u Istarskoj županiji, koja je među prvima u Hrvatskoj (pa i u regiji) prihvatila i provela u praksu opisan način organizacije rada. U radu je težište dato na predstavljanje županijskog četverogodišnjeg Programa sigurnosti cestovnog prometa, kao jednog od prvih dokumenta te vrste u Republici Hrvatskoj. Na kraju rada predočen je zaključak sa promišljanjem autora o potrebi primjene ovog načina rada i u ostalim dijelovima Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb