Pregled bibliografske jedinice broj: 603132
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 603132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike
(Epistemic beliefs and self-regulation in learning mathemathics)
Autori
Hrženjak, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.11
Godina
2012
Stranica
32
Mentor
Rovan, Daria
Ključne riječi
epistemička uvjerenja; samoregulirano učenje; matematika; akademski uspjeh.
(epistemic beliefs; self-regulated learning; mathematics; academic achievement)
Sažetak
Na području psihologije obrazovanja raste broj istraživanja epistemičkih uvjerenja. Do sada se pokazalo da imaju važnu ulogu u procesu učenja, te su povezana s motivacijom, kognitivnim procesima i ishodima učenja. U ovom istraživanju korišten je model Hofer i Pintricha (1997), prema kojemu se epistemička uvjerenja sastoje od 4 dimenzije: jednostavnost, evaluacija, nedvojbenost i izvor znanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između epistemičkih uvjerenja i različitih komponenata samoreguliranog učenja te uspjeha učenika u području matematike. Osim toga, nastojali smo ispitati u kojoj se mjeri na temelju epistemičkih uvjerenja mogu objasniti individualne razlike u školskom uspjehu. U istraživanju je sudjelovalo 203 učenika, 2. i 3. razreda gimnazije. Ispitivanje je bilo grupno, a učenici su popunili upitnik kojim su ispitana njihova epistemička uvjerenja, vrste regulacije motivacije, metakognitivne strategije, uvjerenja o samoefikasnosti, te uspjeh iz matematike. Rezultati korelacijske analize pokazali su značajnu povezanost s varijablama samo za evaluaciju znanja, koja je pozitivno povezana s identifikacijom, intrinzičnom regulacijom, korištenjem metakognitivnih strategija, samoefikasnosti te akademskim uspjehom. Rezultati regresijske analize pokazali su da je značajan prediktor ocjene iz matematike na kraju školske godine samo ta dimenzija. Osim toga, utvrđeno je da intrinzična regulacija i samoefikasnost od svih ispitivanih varijabli imaju najveći utjecaj na akademiski uspjeh u području matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Daria Rovan
(mentor)