Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603132

Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike


Hrženjak, Ema
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 603132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike
(Epistemic beliefs and self-regulation in learning mathemathics)

Autori
Hrženjak, Ema

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.11

Godina
2012

Stranica
32

Mentor
Rovan, Daria

Ključne riječi
epistemička uvjerenja; samoregulirano učenje; matematika; akademski uspjeh.
(epistemic beliefs; self-regulated learning; mathematics; academic achievement)

Sažetak
Na području psihologije obrazovanja raste broj istraživanja epistemičkih uvjerenja. Do sada se pokazalo da imaju važnu ulogu u procesu učenja, te su povezana s motivacijom, kognitivnim procesima i ishodima učenja. U ovom istraživanju korišten je model Hofer i Pintricha (1997), prema kojemu se epistemička uvjerenja sastoje od 4 dimenzije: jednostavnost, evaluacija, nedvojbenost i izvor znanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između epistemičkih uvjerenja i različitih komponenata samoreguliranog učenja te uspjeha učenika u području matematike. Osim toga, nastojali smo ispitati u kojoj se mjeri na temelju epistemičkih uvjerenja mogu objasniti individualne razlike u školskom uspjehu. U istraživanju je sudjelovalo 203 učenika, 2. i 3. razreda gimnazije. Ispitivanje je bilo grupno, a učenici su popunili upitnik kojim su ispitana njihova epistemička uvjerenja, vrste regulacije motivacije, metakognitivne strategije, uvjerenja o samoefikasnosti, te uspjeh iz matematike. Rezultati korelacijske analize pokazali su značajnu povezanost s varijablama samo za evaluaciju znanja, koja je pozitivno povezana s identifikacijom, intrinzičnom regulacijom, korištenjem metakognitivnih strategija, samoefikasnosti te akademskim uspjehom. Rezultati regresijske analize pokazali su da je značajan prediktor ocjene iz matematike na kraju školske godine samo ta dimenzija. Osim toga, utvrđeno je da intrinzična regulacija i samoefikasnost od svih ispitivanih varijabli imaju najveći utjecaj na akademiski uspjeh u području matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrženjak, Ema
Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Hrženjak, E. (2012) 'Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Hr\v{z}enjak, Ema}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {epistemi\v{c}ka uvjerenja, samoregulirano u\v{c}enje, matematika, akademski uspjeh.}, title = {Epistemi\v{c}ka uvjerenja i samoregulacija pri u\v{c}enju matematike}, keyword = {epistemi\v{c}ka uvjerenja, samoregulirano u\v{c}enje, matematika, akademski uspjeh.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Hr\v{z}enjak, Ema}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {epistemic beliefs, self-regulated learning, mathematics, academic achievement}, title = {Epistemic beliefs and self-regulation in learning mathemathics}, keyword = {epistemic beliefs, self-regulated learning, mathematics, academic achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font