Pregled bibliografske jedinice broj: 603021
Kulturološki sadržaji u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika
Kulturološki sadržaji u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika // Peti hrvatski slavistički kongres : zbornik radova / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka, 2012. str. 863-872 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 603021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturološki sadržaji u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika
(Kulturspezifische Elemente in Lehrwerken für Kroatisch als Zweit- und Fremdsprache)
Autori
Košuta, Nataša ; Plešković, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres : zbornik radova
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka, 2012, 863-872
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalna komunikacijska kompetencija ; kulturološki sadržaji ; sociokulturalno znanje ; hrvatski kao drugi i strani jezik/inojezični hrvatski
(interkulturelle kommunikative Kompetenz ; kulturspezifische Elemente ; soziokulturelles Wissen ; Kroatisch als Zweit- und Fremdsprache)
Sažetak
Jedna je od zadaća nastave stranoga jezika razviti komunikacijsku kompetenciju, a neosporno je da ona uključuje i poznavanje kulture naroda čiji se jezik uči ili poučava. Upravo interkulturalna sastavnica komunikacijske kompetencije omogućuje primjereno korištenje jezika kao sredstva komunikacije. Polazeći od važnosti razvijanja interkulturalne kompetencije u nastavi stranoga jezika, u ovom se radu analizira zastupljenost kulturoloških sadržaja u odabranim udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika objavljenima u Hrvatskoj i inozemstvu. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu preispitivanja postojećih i integriranja drugih kulturoloških sadržaja u nastavu inojezičnoga hrvatskog. Odabir odgovarajućih kulturoloških sadržaja i načina njihova predstavljanja mogao bi pomoći u kreiranju novih nastavnih materijala za poučavanje hrvatskoga jezika i kulture, usmjerenih razvijanju interkulturalne komunikacijske kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka