Pregled bibliografske jedinice broj: 602842
Obrazovanje za demokraciju i ljudska prava u Bosni i Hercegovini: Rezultati istraživanja
Obrazovanje za demokraciju i ljudska prava u Bosni i Hercegovini: Rezultati istraživanja // CIVITAS godišnja konferencija: Obrazovanje mladih za produktivan život u demokratiji
Neum, Bosna i Hercegovina, 2011. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 602842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za demokraciju i ljudska prava u Bosni i Hercegovini: Rezultati istraživanja
(Education for democracy and human rights in Bosnia and Herzegovina: Research results)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
CIVITAS godišnja konferencija: Obrazovanje mladih za produktivan život u demokratiji
Mjesto i datum
Neum, Bosna i Hercegovina, 23.09.2011. - 25.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje za demokraciju i ljudska prava; istraživanje; učeničko znanje; učenički stavovi o predmetu; politička kultura učenika; Bosna i Hercegovina
(education for democracy and human rights; research; students' knowledge; students' attitudes about school subject; students' political culture; Bosnia and Herzegovina)
Sažetak
U izlaganju su predstavljeni rezultati istraživanja o ishodima predmeta demokracija i ljudska prava u gimnazijama i srednjim stručnim školama Bosne i Hercegovine. Ispitivanje je provedeno na početku i na kraju školske godine 2008. na reprezentativnom uzorku učenika, nastavnika odgovarajućeg predmeta i ravnatelja. Istraživanjem na uzorku učenika provjeravane su tri dimenzije: znanje o ljudskim pravima, demokraciji i građanstvu ; stavovi prema nekim aspektima nastavnog predmeta i učenička politička kultura, s posebnim osvrtom na sadašnju i buduću participaciju u odlučivanju, stavove o demokraciji, vrijednosne orijentacije i povjerenje u institucije. Nastavnici i ravnatelji su ispitivani u dvije dimenzije: stavovi prema nastavnom predmetu i nastavi te politička kultura. Predstavljeni su rezultati po administrativnim jedinicama te prema jeziku na kojemu se ostvaruje nastavni plan i program, vrsti škole, razredu, spolu i obrazovanju roditelja. Na kraju su predstavljene i preporuke za unaprjeđenje predmeta demokracije i ljudskih prava namijenjene različitim akterima: od ministarstava, preko škola, do nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija