Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602822

Pedagogija i politička kultura


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pedagogija i politička kultura // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 17-31


CROSBI ID: 602822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija i politička kultura
(Pedagogy and political culture)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pedagogija i kultura

Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
17-31

ISBN
978-953-99167-4-7

Ključne riječi
pedagogija; politička kultura; politički subjekt; participacija; političko povjerenje; politička djelotvornost; politička kompetentnost; građanski odgoj i obrazovanje
(pedagogy; political culture; political subject; participation; political trust; political efficacy; political competence; citizenship education)

Sažetak
U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pedagogija i politička kultura // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 17-31
Spajić-Vrkaš, V. (2012) Pedagogija i politička kultura. U: Hrvatić, N. & Klapan, A. (ur.) Pedagogija i kultura. Zagreb, Hrvatsko pedagogijsko društvo, str. 17-31.
@inbook{inbook, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2012}, pages = {17-31}, keywords = {pedagogija, politi\v{c}ka kultura, politi\v{c}ki subjekt, participacija, politi\v{c}ko povjerenje, politi\v{c}ka djelotvornost, politi\v{c}ka kompetentnost, gra\djanski odgoj i obrazovanje}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogija i politi\v{c}ka kultura}, keyword = {pedagogija, politi\v{c}ka kultura, politi\v{c}ki subjekt, participacija, politi\v{c}ko povjerenje, politi\v{c}ka djelotvornost, politi\v{c}ka kompetentnost, gra\djanski odgoj i obrazovanje}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2012}, pages = {17-31}, keywords = {pedagogy, political culture, political subject, participation, political trust, political efficacy, political competence, citizenship education}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogy and political culture}, keyword = {pedagogy, political culture, political subject, participation, political trust, political efficacy, political competence, citizenship education}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font