Pregled bibliografske jedinice broj: 602822
Pedagogija i politička kultura
Pedagogija i politička kultura // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 17-31
CROSBI ID: 602822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija i politička kultura
(Pedagogy and political culture)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
17-31
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
pedagogija; politička kultura; politički subjekt; participacija; političko povjerenje; politička djelotvornost; politička kompetentnost; građanski odgoj i obrazovanje
(pedagogy; political culture; political subject; participation; political trust; political efficacy; political competence; citizenship education)
Sažetak
U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija