Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602819

Pedagogija i politička kultura


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pedagogija i politička kultura // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 17-31 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 602819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija i politička kultura
(Pedagogy and political culture)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 17-31

ISBN
978-953-99167-4-7

Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija i kultura"

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagogija; politička kultura; politički subjekt; participacija; političko povjerenje; politička djelotvornost; politička kompetentnost; građanski odgoj i obrazovanje
(pedagogy; political culture; political subject; participation; political trust; political efficacy; political competence; citizenship education)

Sažetak
U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pedagogija i politička kultura // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 17-31 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Spajić-Vrkaš, V. (2012) Pedagogija i politička kultura. U: Hrvatić, N. & Klapan, A. (ur.)Pedagogija i kultura.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2012}, pages = {17-31}, keywords = {pedagogija, politi\v{c}ka kultura, politi\v{c}ki subjekt, participacija, politi\v{c}ko povjerenje, politi\v{c}ka djelotvornost, politi\v{c}ka kompetentnost, gra\djanski odgoj i obrazovanje}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogija i politi\v{c}ka kultura}, keyword = {pedagogija, politi\v{c}ka kultura, politi\v{c}ki subjekt, participacija, politi\v{c}ko povjerenje, politi\v{c}ka djelotvornost, politi\v{c}ka kompetentnost, gra\djanski odgoj i obrazovanje}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2012}, pages = {17-31}, keywords = {pedagogy, political culture, political subject, participation, political trust, political efficacy, political competence, citizenship education}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogy and political culture}, keyword = {pedagogy, political culture, political subject, participation, political trust, political efficacy, political competence, citizenship education}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font