Pregled bibliografske jedinice broj: 60281
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece rane školske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici razvoja
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece rane školske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici razvoja // Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži / Bašić, Josipa ; Janković, Josip (ur.).
Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2000. str. 121-134
CROSBI ID: 60281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece rane školske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici razvoja
(Prosocial and aggressive behavior of early school-age children as risk and protection factors of development)
Autori
Ferić, Martina ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži
Urednik/ci
Bašić, Josipa ; Janković, Josip
Izdavač
Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
Grad
Zagreb
Godina
2000
Raspon stranica
121-134
ISBN
953-6430-16-9
Sažetak
U ovom dijelu knjige predstavljeno je istraživanje koje se bavilo procjenjivanjem prosocijalnog i agresivnog ponašanja učenika nižih razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno u osam gradova Republike Hrvatske. U istraživanju je korišten upitnik PROS/AG kojega su ispunjavali učitelji. Utvrđeno je u kojoj se mjeri javljaju prosocijalna, odnosno agresivna ponašanja kod učenika nižih razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja su pokazali da se kod promatranog uzorka prosocijalna ponašanja najčešće uočavaju u kategorijama povremeno do uvijek, dok se agresivna ponašanja uglavnom rijetko ili uopće na javljaju. Statistički značajna razlika između učenika I. i III. razreda osnovne škole je samo u dvije od deset varijabli prosocijalnog ponašanja te u jednoj varijabli agresivnog ponašanja u korist učenika III. razreda. Također, nastoji se istaknuti važnost promišljanja što uspješnijih programa primarne prevencije koji će se temeljiti na jačanju prosocijalnih ponašanja kao zaštitnih čimbenika, odnosno uklanjanju rizičnih čimbenika kao što je agresivno ponašanje.
Izvorni jezik
Hrvatski