Pregled bibliografske jedinice broj: 602711
Roditeljska podrška razvoju govorno-jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi
Roditeljska podrška razvoju govorno-jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 602711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska podrška razvoju govorno-jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi
(Parental support for development of speech and language competence of children early and preschool age)
Autori
Čelar, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.10
Godina
2012
Stranica
63
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
roditeljska podrška; kvalitetno roditeljstvo; partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove; govorno-jezična kompetencija
(parental support; quality parenting; partnership between family and preschool; speech and language competence)
Sažetak
Djeca su cjelovite osobe, ona razumiju, osjećaju, osluškuju okolinu, ali da bi se izgradili kao kompetentni pojedinci potrebna im je podrška, razumijevanje, uvažavanje i prihvaćanje te iste okoline kojoj pripadaju. Roditelj kao prvi i najznačajniji odgojitelji djeteta, trebaju pružiti adekvatan model dječjoj identifikaciji i imitaciji, poticati govorno-jezični razvoj i sudjelovati u zajedničkim aktivnostima u svrhu uzajamnog učenja, rasta i razvoja. Rezultati istraživanja su pokazali kako roditelji aktivno podupiru govorno-jezični razvoj svojih mališana kroz razne aktivnosti čitanja, jedino su zakazali u strategijama učenja i poučavanja, jer još uvijek nisu kompetentni prilagoditi svoje strategije učenja i pojašnjavanja djetetovoj kognitivnoj razini. Roditelji i odgojitelji predstavljaju (govorno-jezične) uzore djeci, stoga treba nastojati uspostaviti partnerske odnose u svrhu osiguravanja kvalitetne suradnje obitelji i vrtića. Prema rezultatima istraživanja, roditelji su zainteresirani za napredak svoga djeteta i žele uspostaviti partnerski odnos s odgojno-obrazovnom ustanovom, a taj podatak može biti dobar motiv za uspostavljanje kvalitetnih zajednica dijaloga, uvažavanja i suradnje - u svrhu rasta i razvoja kompetentnih pojedinaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija