Pregled bibliografske jedinice broj: 60269
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici njihovog razvoja
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici njihovog razvoja // Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži / Bašić, Josipa ; Janković, Josip (ur.).
Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2000. str. 107-120
CROSBI ID: 60269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici njihovog razvoja
(Prosocial and aggressive behavior of preschool children as risk and protection factors of their development)
Autori
Kranželić, Valentina ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži
Urednik/ci
Bašić, Josipa ; Janković, Josip
Izdavač
Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
Grad
Zagreb
Godina
2000
Raspon stranica
107-120
ISBN
953-6430-16-9
Sažetak
U ovom dijelu knjige predstavljeno je istraživanje koje se bavilo utvrđivanjem prosocijalnog i agresivnog ponašanja kod 1016 djece predškolske dobi u 12 predškolskih ustanova u 10 gradova Republike Hrvatske. Za ispitivanje je upotrijebljen upitnik PROS/AG kojeg su ispunjavali odgajatelji procjenjujući ponašanje djece. Na temelju rezultata, utvrđuje se postojanje različitih oblika ponašanja koji mogu predstavljati zaštitne i rizične čimbenike djetetovog razvoja. Prosocijalna i agresivna ponašanja promatrana su kao zaštitni i rizični čimbenici razvoja djece te su dovođena u relacije s programima prevencije poremećaja u ponašanju. Također su utvrđivane razlike u pojavnim oblicima prosocijalnog i agresivnog ponašanja kod dječaka i djevojčica u uzorku djece predškolske dobi.
Rezultati su pokazali da djeca u predškolskim ustanovama očituju i prosocijalna i agresivna ponašanja, s tim da se uglavnom javljaju prosocijalna ponašanja, a tek kod manjeg djela ispitanika javljaju se agresivna ponašanja. Isto tako, rezultati ukazuju na statistički značajnu razliku između dječaka i djevojčica kad su u pitanju prosocijalna i agresivna ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013005
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Josipa Bašić
(autor)