Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602458

SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA


Špoljarić, Ivan
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 602458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA
(Longitudinal dynamics control system in vehicles)

Autori
Špoljarić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
27.06

Godina
2011

Stranica
37

Mentor
Matuško, Jadranko

Ključne riječi
adaptivni tempomat; PI upravljanje; longitudinalna dinamika automobila; dinamika motora
(adaptive cruise control; PI upravljanje; longitudinal vehicle dynamics; engine dynamics)

Sažetak
Zadatak je napraviti sintezu jednog takvog kontrolnog sustava. Adaptive cruise control sustavi su proširenje standardnih cruise control sustava, s dodatnim režimom rada. Osim mogućnosti regulacije brzine, ti sustavi su dizajnirani i za kontrolu razmaka. Automobili su opremljeni sa senzorom na prednjem dijelu, i tako mogu detektirati preteće vozilo, i na vrijeme preći u režim slijeñenja razmaka. U ovom radu opisana je pojednostavljena dinamika automobila, koja je u stvarnosti izrazito nelinearna. Motor svojim radom daje potreban moment koji se prenosi preko sustava prijenosa, do kotača. Zbog nelinearnosti modela, u ovom radu korišten je interaktivni simulator za rad automobila, CarSim. Taj softver ima mogućnost interakcije s drugim programskim alatima za analizu sustava. Model automobila, koji generira CarSim koristeći ugrañene solvere, prikazuje se u simulinku kao S-funkcija. Grafičko sučelje CarSima pruža mogućnost definiranja ulaznih i izlaznih varijabli S-funkcije. Sustav se dovodi u radnu točku, te se nakon toga provodi identifikacija prijenosne funkcije lineariziranog modela. Za kontrolu brzine odabire se PI regulator s AW komponentom, čiji su parametri odreñeni kvalitativno, ručnim ugañanjem. Za regulator pozicije se odabire samo P komponenta, pošto prijenosna funkcija takvog sustava ima nulu u ishodištu, i posljedično može eliminirati pogrešku u stacionarnom stanju. Na kraju se dobiveni kontroler implementira kao dio složenog sustava 2 automobila, i senzora udaljenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Temeljne tehničke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
036-0361621-3012 - Napredne strategije upravljanja i estimacije u složenim sustavima (Perić, Nedjeljko, MZO ) ( CroRIS)
036-0363078-1629 - Upravljanje složenim elektromehaničkim sustavima za manipulacije u transportu (Kolonić, Fetah, MZO ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jadranko Matuško (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Špoljarić, Ivan
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Špoljarić, I. (2011) 'SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}poljari\'{c}, Ivan}, year = {2011}, pages = {37}, keywords = {adaptivni tempomat, PI upravljanje, longitudinalna dinamika automobila, dinamika motora}, title = {SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA}, keyword = {adaptivni tempomat, PI upravljanje, longitudinalna dinamika automobila, dinamika motora}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}poljari\'{c}, Ivan}, year = {2011}, pages = {37}, keywords = {adaptive cruise control, PI upravljanje, longitudinal vehicle dynamics, engine dynamics}, title = {Longitudinal dynamics control system in vehicles}, keyword = {adaptive cruise control, PI upravljanje, longitudinal vehicle dynamics, engine dynamics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font