Pregled bibliografske jedinice broj: 602458
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 602458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUSTAV UPRAVLJANJA LONGITUDINALNIM GIBANJEM VOZILA
(Longitudinal dynamics control system in vehicles)
Autori
Špoljarić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2011
Stranica
37
Mentor
Matuško, Jadranko
Ključne riječi
adaptivni tempomat; PI upravljanje; longitudinalna dinamika automobila; dinamika motora
(adaptive cruise control; PI upravljanje; longitudinal vehicle dynamics; engine dynamics)
Sažetak
Zadatak je napraviti sintezu jednog takvog kontrolnog sustava. Adaptive cruise control sustavi su proširenje standardnih cruise control sustava, s dodatnim režimom rada. Osim mogućnosti regulacije brzine, ti sustavi su dizajnirani i za kontrolu razmaka. Automobili su opremljeni sa senzorom na prednjem dijelu, i tako mogu detektirati preteće vozilo, i na vrijeme preći u režim slijeñenja razmaka. U ovom radu opisana je pojednostavljena dinamika automobila, koja je u stvarnosti izrazito nelinearna. Motor svojim radom daje potreban moment koji se prenosi preko sustava prijenosa, do kotača. Zbog nelinearnosti modela, u ovom radu korišten je interaktivni simulator za rad automobila, CarSim. Taj softver ima mogućnost interakcije s drugim programskim alatima za analizu sustava. Model automobila, koji generira CarSim koristeći ugrañene solvere, prikazuje se u simulinku kao S-funkcija. Grafičko sučelje CarSima pruža mogućnost definiranja ulaznih i izlaznih varijabli S-funkcije. Sustav se dovodi u radnu točku, te se nakon toga provodi identifikacija prijenosne funkcije lineariziranog modela. Za kontrolu brzine odabire se PI regulator s AW komponentom, čiji su parametri odreñeni kvalitativno, ručnim ugañanjem. Za regulator pozicije se odabire samo P komponenta, pošto prijenosna funkcija takvog sustava ima nulu u ishodištu, i posljedično može eliminirati pogrešku u stacionarnom stanju. Na kraju se dobiveni kontroler implementira kao dio složenog sustava 2 automobila, i senzora udaljenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
036-0361621-3012 - Napredne strategije upravljanja i estimacije u složenim sustavima (Perić, Nedjeljko, MZO ) ( CroRIS)
036-0363078-1629 - Upravljanje složenim elektromehaničkim sustavima za manipulacije u transportu (Kolonić, Fetah, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Jadranko Matuško
(mentor)