Pregled bibliografske jedinice broj: 602264
Utjecaj aktivnog učenja na primjeru projekta zdravstvenog odgoja na stavove i higijenske navike učenika
Utjecaj aktivnog učenja na primjeru projekta zdravstvenog odgoja na stavove i higijenske navike učenika // 11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D. ; Klobučar, Goran I.V. ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2012. str. 48-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 602264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj aktivnog učenja na primjeru projekta zdravstvenog odgoja na stavove i higijenske navike učenika
(Effect of active learning – a health education project and its effect on students' attitude towards hygiene and their hygienic habits)
Autori
Sinković, Nevenka ; Dragić Runjak, Tea ; Lukša, Žaklin ; Šalamon, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka
/ Jelaska, Sven D. ; Klobučar, Goran I.V. ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2012, 48-49
Skup
11. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 16.09.2012. - 21.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
projektna nastava biologije; aktivno učenje; rad učenika; stavovi; higijenske navike; zdravstveni odgoj
(biology project strategies; active learning; student work; attitude towards hygiene; hygienic habits; health education)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko aktivno uključivanje učenika kroz projektnu nastavu utječe na stavove i navike učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 198 učenika prvih i 210 trećih razreda Gimnazije u Čakovcu šk. god. 2011/12. Pri tome je 32 učenika direktno sudjelovalo u projektu u sklopu izborne nastave biologije. Stavovi učenika ispitivani su anketom prije i nakon provedenog projekta. S učenicima direktno uključenim u projekt je proveden i intervju. Ideja projekta bila je utvrditi stavove i higijenske navike učenika prije i nakon provedbe projekta. Učenici su izradili film i prezentaciju u sklopu projekta. Nakon toga prezentirali su rezultate projekta u svim razredima na satu razredne zajednice. Nakon toga ponovno je provedeno anketiranje učenika. Utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u stavovima i higijenskim navikama učenika prvih i trećih razreda prije provedbe i nakon provedbe projekta. Najbolje rezultate pokazali su učenici koji su direktno radili na projektu, ali i ostali učenici ističu vrijednost informacija koje su im prezentirali njihovi vršnjaci, a posebno vrijednost vizualizacije prisustva bakterija u prostorima u kojima borave učenici u školi. Rezultati istraživanja potvrđuju potrebu korištenja projektne nastave i aktivnih metoda učenja jer to značajno utječe na njihove stavove i navike. Posebno je značajno da je navedeni projekt primjer za mogućnost uvođenja ovakvog oblika zdravstvenog odgoja u školski sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija