Pregled bibliografske jedinice broj: 602261
Odnos uspješnosti učenika i očekivanja nastavnika
Odnos uspješnosti učenika i očekivanja nastavnika // 11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D. ; Klobučar, Goran I.V. ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2012. str. 43-44 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 602261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos uspješnosti učenika i očekivanja nastavnika
(Relationship between pupil achievement and teacher expectations)
Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka
/ Jelaska, Sven D. ; Klobučar, Goran I.V. ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2012, 43-44
Skup
11. Hrvatski Biološki kongres
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 16.09.2012. - 21.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnička očekivanja; procjena postignuća učenika; ishodi učenja
(teacher expectations; pupil achievement; learning outcomes)
Sažetak
Istraživanje je trebalo utvrditi slažu li se nastavnička očekivanja uspjeha učenika s njihovim stvarnim postignućima. Uzorak je obuhvatio 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija i 45 nastavnika. Svaki nastavnik procjenjivao je 54 pitanja iz testa za određeni razred. Nastavnici su trebali predvidjeti uspješnost odgovora učenika tog razreda za svako pitanje. Korelacija između očekivanja nastavnika i rezultata učenika je slaba, očekivanja su u prosjeku 20% viša od postignutih rezultata, što govori o tome kako nastavnici nisu svjesni problema s kojima se u učenju i razumijevanju susreću učenici. Potpuno neslaganje procjenjivača u procjeni uspješnosti učenika prema Fleiss Kappa koeficijentima upućuje na nedostatak standarda za poučavanje. Nastavnici precjenjuju znanje koje učenici stvarno ostvaruju, a nedostatak osnovnog konceptnog okvira biologije i dobro definiranih ishoda učenja uzrokuju velike razlike nastavnih sadržaja koje pojedini nastavnici ispituju smatraju važnim za biologiju na određenoj razini učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb