Pregled bibliografske jedinice broj: 602019
Studentski prosvjedi i javne sfere
Studentski prosvjedi i javne sfere // Pedagogija i kultura, svezak 2. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 270-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 602019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentski prosvjedi i javne sfere
(Student Protests and Public Spheres)
Autori
Simel, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Pedagogija i kultura, svezak 2.
/ Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 270-278
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
PEDAGOGIJA I KULTURA Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
javne sfere; studenti; prosvjedi; kritičko-teorijska istraživačka paradigma; suštinsko učenje
(public sphere; students; protests; critical and theoretical research paradigm; significant learning)
Sažetak
Povod nedavnim studentskim prosvjedima u Hrvatskoj bio je zahtjev za besplatnim obrazovanjem i nezadovoljstvo ostvarivanjem Bolonjskog procesa na fakultetima. Pravo na svima dostupno obrazovanje ustavom je zajamčeno i studenti su se u svojim protestima borili da se to pravo ne zaniječe ni njima ni budućim generacijama. Budući da studenti nisu uspjeli ostvariti svoje zahtjeve kroz institucije, odlučili su se na djelovanje u okviru javnih sfera. Prema Habermasu (1989, str. 176), javna sfera je društveni prostor za racionalno kritičku debatu među privatnim osobama okupljenih zajedno u javnosti, koje artikuliraju potrebe društva. Utjecaj javnih sfera na društvene je sustave (npr. administraciju) indirektan (Kemmis, McTaggart, 2005, str. 313), no studenti su svojim djelovanjem pokazali da imaju bitnu ulogu u javnom životu, posebice kada je riječ o visokom obrazovanju. Istraživački je rad ostvaren u okviru kritičko-teorijske paradigme, a krenulo se od deset značajki javnih sfera koje su razradili Kemmis i McTaggart (2005). Temelji se na intervjuima sa sudionicima događanja te analizi dokumentacije iz medijskih izvora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Sanja Simel Pranjić
(autor)