Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602019

Studentski prosvjedi i javne sfere


Simel, Sanja
Studentski prosvjedi i javne sfere // Pedagogija i kultura, svezak 2. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 270-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 602019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Studentski prosvjedi i javne sfere
(Student Protests and Public Spheres)

Autori
Simel, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Pedagogija i kultura, svezak 2. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 270-278

ISBN
978-953-99167-6-1

Skup
PEDAGOGIJA I KULTURA Drugi kongres pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
javne sfere; studenti; prosvjedi; kritičko-teorijska istraživačka paradigma; suštinsko učenje
(public sphere; students; protests; critical and theoretical research paradigm; significant learning)

Sažetak
Povod nedavnim studentskim prosvjedima u Hrvatskoj bio je zahtjev za besplatnim obrazovanjem i nezadovoljstvo ostvarivanjem Bolonjskog procesa na fakultetima. Pravo na svima dostupno obrazovanje ustavom je zajamčeno i studenti su se u svojim protestima borili da se to pravo ne zaniječe ni njima ni budućim generacijama. Budući da studenti nisu uspjeli ostvariti svoje zahtjeve kroz institucije, odlučili su se na djelovanje u okviru javnih sfera. Prema Habermasu (1989, str. 176), javna sfera je društveni prostor za racionalno kritičku debatu među privatnim osobama okupljenih zajedno u javnosti, koje artikuliraju potrebe društva. Utjecaj javnih sfera na društvene je sustave (npr. administraciju) indirektan (Kemmis, McTaggart, 2005, str. 313), no studenti su svojim djelovanjem pokazali da imaju bitnu ulogu u javnom životu, posebice kada je riječ o visokom obrazovanju. Istraživački je rad ostvaren u okviru kritičko-teorijske paradigme, a krenulo se od deset značajki javnih sfera koje su razradili Kemmis i McTaggart (2005). Temelji se na intervjuima sa sudionicima događanja te analizi dokumentacije iz medijskih izvora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanja Simel Pranjić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Simel, Sanja
Studentski prosvjedi i javne sfere // Pedagogija i kultura, svezak 2. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 270-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Simel, S. (2012) Studentski prosvjedi i javne sfere. U: Ljubetić, M. & Zrilić, S. (ur.)Pedagogija i kultura, svezak 2..
@article{article, author = {Simel, Sanja}, year = {2012}, pages = {270-278}, keywords = {javne sfere, studenti, prosvjedi, kriti\v{c}ko-teorijska istra\v{z}iva\v{c}ka paradigma, su\v{s}tinsko u\v{c}enje}, isbn = {978-953-99167-6-1}, title = {Studentski prosvjedi i javne sfere}, keyword = {javne sfere, studenti, prosvjedi, kriti\v{c}ko-teorijska istra\v{z}iva\v{c}ka paradigma, su\v{s}tinsko u\v{c}enje}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Simel, Sanja}, year = {2012}, pages = {270-278}, keywords = {public sphere, students, protests, critical and theoretical research paradigm, significant learning}, isbn = {978-953-99167-6-1}, title = {Student Protests and Public Spheres}, keyword = {public sphere, students, protests, critical and theoretical research paradigm, significant learning}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font