Pregled bibliografske jedinice broj: 601963
Tjelesno kretanje kao kvaliteta života kod učenika primarnog obrazovanja
Tjelesno kretanje kao kvaliteta života kod učenika primarnog obrazovanja // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Doc.dr.sc. Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 135-142 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 601963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno kretanje kao kvaliteta života kod učenika primarnog obrazovanja
(Physical Activity as a Quality of Life for Primary students)
Autori
Goran Lapat, Jasenka Martinčević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Doc.dr.sc. Medina Vantić-Tanjić - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011, 135-142
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Učenici; kretanje; zdravlje
(Students; physical activity; health)
Sažetak
Suvremeno doba donijelo je mnoge pogodnosti u naš svakodnevni život, od zadovoljavanja osnovnih zdravstvenih i higijenskih potreba u cilju očuvanja našeg fizičkog i mentalnog zdravlja, pa sve do zadovoljavanja naših obrazovnih i svih drugih kulturnih potreba. Tjelesno kretanje je za djecu osnovna potreba, koju ne mogu ostvariti tijekom boravka u školi, ali nažalost ni u roditeljskom domu koji je prepun raznih ekrana, monitora i zaslona. Tome svakako doprinosi preopterećenost učenika obrazovnim sadržajima i izvannastavnim aktivnostima koje se često odvijaju u večernjim satima i prostorno su udaljena od mjesta stanovanja. Briga za racionalizacijom vremena i strah roditelja od opasnosti prometa i samostalnog kretanja noću, vožnjom djeteta nesvjesno zapostavljaju tjelesno kretanje i stvaraju suprotne efekte – nesigurnost i nesamostalnost djeteta u svakodnevnim životnim situacijama. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u kojoj mjeri je zadovoljena osnovna potreba tjelesnog kretanja kod učenika primarnog obrazovanja u gradskoj, prigradskoj i ruralnoj sredini. Djeca su velikim dijelom zakinuta za svoje pravo na kretanje i svoje pravo na spontanu dječju igru. Sve više sadržaja djeca usvajaju posredno, putem raznih medija, pa se tako bitno smanjuje njihova mogućnost iskustvenog učenja. Današnje se društvo nalazi u sveopćoj racionalizaciji vremena koja se zapravo u svakodnevnom životu pretvorila u jedno univerzalno ubrzanje i postaje imperativ života pod svaku cijenu, pa čak i pod cijenu ljudskog zdravlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu