Pregled bibliografske jedinice broj: 601960
Provođenje slobodnog vremena i uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti unutar škole
Provođenje slobodnog vremena i uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti unutar škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2/2010 (2010), 24; 19-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 601960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provođenje slobodnog vremena i uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti unutar škole
(Extracurricular Activities as a Factor of Education for a Leisure Time)
Autori
Jasenka Martinčević
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2/2010
(2010), 24;
19-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti; škola; slobodno vrijeme; odgojni utjecaj
(extracurricular activities; school; leisure time; educational influence)
Sažetak
Izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi čine vrlo značajan dio odgojnoobrazovnog rada. To je segment djelovanja osnovne škole u kojem je lakše doprijeti do učenika, u kojem mogu u velikoj mjeri mogu doći do izražaja sve učiteljeve kompetencije. Izvannastavne su aktivnosti dio školske prakse bez brojčanih ocjena, područje su slobodnog i samostalnog odabira. Njihovo sadržajno bogatstvo te prilagođenost potrebama i željama konkretne školske ustanove pruža mogućnost individualnog razvoja svakog djeteta. Generalno gledajući, obvezni je dio školskog programa strogo strukturiran i definiran, a izvannastavne aktivnosti čine slobodniji i fleksibilniji okvir školskog djelovanja. Dakle, to je prostor slobodnog odabira učenika. Učenici zapravo jedan dio svog slobodnog vremena posvećuju aktivnostima koje se organiziraju u školi. To je ključna činjenica kojoj trebamo posvetiti punu pozornost. Slobodno je vrijeme prostor slobode, vrijeme izvan profesionalnih, obiteljskih i društvenih obveza pojedinca, u kojem osoba sama odabire hoće li svoje slobodno vrijeme iskoristiti za razvoj svojih potencijala. Hoće li to ona doista i učiniti ovisi upravo o tome je li na nju bio usmjeren određeni odgojni utjecaj u kritičnom razdoblju njezinoga odrastanja. Upravo u tome jest veliki značaj škole, jer škola ima mogućnost, priliku i zadaću sustavno odgojno utjecati u svim segmentima, pa tako i u segmentu odgoja za slobodno vrijeme. Sadržaji izvannastavnih aktivnosti trebaju biti prilagođeni tako da se kroz njihovu realizaciju lako može doći do toga cilja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kako učenici šestih i sedmih razreda osnovne škole provode slobodno vrijeme s obzirom na to jesu li djevojčice ili dječaci, s obzirom na njihov školski uspjeh, uključenost u izvannastavne i izvanškolske aktivnosti i s obzirom na to jesu li jedino dijete u obitelji. U tom smislu postavljene su i hipoteze istraživanja. Istraživanje je provedeno u ožujku 2010. godine. Učenicima je ponuđeno sedamnaest aktivnosti provođenja slobodnog vremena, kraj kojih su označavali učestalost bavljenja svakom od njih. Osim toga, učenici su procjenjivali kvalitetu rada pojedinih izvannastavnih aktivnosti. Sudjelovalo je 123 učenika. Dobiveni rezultati kazuju da bi se ponuda izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi trebala promijeniti, da bi postala podjednako zanimljiva većem dijelu učenika. Utvrđene su statistički značajne razlike, kako kod procjene određenih izvannastavnih aktivnosti, tako i kod načina provođenja slobodnog vremena s obzirom na određene karakteristike ispitanika. Rezultati bi mogli poslužiti kao temelj za promišljanje o eventualnim promjenama izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA