Pregled bibliografske jedinice broj: 601860
Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju
Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju // Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces / Branković, Drago (ur.).
Banja Luka, 2011. str. 113-126 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 601860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju
(Teachers and Pedagouges Educated According to „Bologna Model“ for New Roles in School and Education)
Autori
Lapat, Goran ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces
/ Branković, Drago - Banja Luka, 2011, 113-126
ISBN
978-99955-59-28-1
Skup
Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 17.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj primarnog obrazovanja; obvezna škola; škola i odgoj; nove uloge učitelja; učiteljske kompetencije; pedagog
(primary school teachers; compulsory school; school and education; new roles; teacher competencies; pedagogue)
Sažetak
Na kraju prvog decenija 21. stoljeća u obaveznim školama zemalja koje su nastale na području bivše Jugoslavije zaposleni su učitelji koji su školovani na različitim ustanovama, s različitim trajanjem školovanja i osposobljavanja te za različite kompetencije. Podsjetimo da su u godini 2011. u obveznim školama zaposleni učitelji koji su završili četverogodišnje ili petogodišnje učiteljske škole, zatim učiteljice i učitelji koji su završili dvogodišnje ili trogodišnje pedagoške akademije, pa učiteljice i učitelji koji su završili visoke učiteljske škole ili fakultete na kojima su stekli zvanje diplomiranih učitelja ili učiteljica ili profesor razredne nastave. I, već drugu godinu sa studija u osnovne škole dolaze učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja koji su za to zvanje studirali pet godina studij prema bolonjskim načelima i idejama. I svi oni organiziraju nastavu u primarnom obrazovanju, odnosno na početnom stupnju obvezne škole. U kojim kompetencijama se razlikuju ili bi se trebali razlikovati ti učitelji i učiteljice? U mnogim školama su zaposleni i stručni suradnici (pedagozi ili psiholozi) koji bi trebali savjetovati i pomagati učiteljicama i učiteljima u obavljanju složenog nastavničkog posla. U čemu učiteljice i učitelje koji su završili tzv. bolonjske učiteljske studije mogu savjetovati magistri pedagogije ili psihologije? Kakvu pomoć trebaju ili traže učiteljice i učitelji koji su završili petogodišnji studij za stjecanje kompetencija učiteljica ili učitelja primarnog obrazovanja? Koje bi nove kompetencije mogli (trebali) preuzimati pedagozi koji su studirali prema bolonjskom modelu?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb