Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601619

Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom


Drmić, Tihana; Palmović, Marijan
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 76-85 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 601619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom
(Word recognition in children with dyslexia)

Autori
Drmić, Tihana ; Palmović, Marijan

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 48 (2012), 2; 76-85

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
disleksija; model kohorte; paradigma vizualnog pretraživanja; prepoznavanje riječi
(dyslexia; cohort model; visual search paradigm; word recognition)

Sažetak
U paradigmi vizualnog pretraživanja istraživao se fonološki faktor u prepoznavanju riječi u djece s disleksijom. Ispitanici, osmogodišnjaci i devetogodišnjaci s disleksijom i odgovarajuća skupina djece uredna jezičnog razvoja, trebali su naći ciljnu riječ u tablici sa slučajno razbacanim riječima pri čemu su se eksperimentalni uvjeti razlikovali prema fonološkom kriteriju velike i male kohorte i pripadnosti ciljne riječi istoj potencijalnoj kohorti kao i neciljne riječi u tablici. Rezultati pokazuju da veličina kohorte u uvjetu u kojem sve riječi u tablici pripadaju istoj kohorti značajno otežava rješavanje zadatka djeci s disleksijom. Drugim riječima, djeca s disleksijom najteže su prepoznavala riječi u onom eksperimentalnom uvjetu u kojem nije bilo moguće primijeniti neku kompenzirajuću strategiju, a koji je zahtijevao "precizno" fonološko znanje kako bi se ciljna riječ izdvojila iz okoline fonološki sličnih riječi. Takvi rezultati govore o fonološkoj dimenziji disleksije (u najmanju ruku na bihevioralnoj razini), tj. da je fonološka dimenzija disleksije - bez obzira na uzroke teškoće koji leže u pozadini - ona koja otežava usvajanje automatizma u čitanju.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Marijan Palmović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Drmić, Tihana; Palmović, Marijan
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 76-85 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Drmić, T. & Palmović, M. (2012) Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2), 76-85.
@article{article, author = {Drmi\'{c}, Tihana and Palmovi\'{c}, Marijan}, year = {2012}, pages = {76-85}, keywords = {disleksija, model kohorte, paradigma vizualnog pretra\v{z}ivanja, prepoznavanje rije\v{c}i}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {48}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Prepoznavanje rije\v{c}i u djece s disleksijom}, keyword = {disleksija, model kohorte, paradigma vizualnog pretra\v{z}ivanja, prepoznavanje rije\v{c}i} }
@article{article, author = {Drmi\'{c}, Tihana and Palmovi\'{c}, Marijan}, year = {2012}, pages = {76-85}, keywords = {dyslexia, cohort model, visual search paradigm, word recognition}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {48}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Word recognition in children with dyslexia}, keyword = {dyslexia, cohort model, visual search paradigm, word recognition} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIC: Educational Resources Information
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • EBSCO – Rehabilitation & Sports Medicine Source
  • SCOPUS
  • CSA Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • ERIH - European Reference Index for the Humanities
  • DOAJ – Directory of Open Access Journals
  • GESIS SocioGuide
  • Google Scholar
  • ScientificCommons
  • HRCAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font