Pregled bibliografske jedinice broj: 601619
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 76-85 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 601619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom
(Word recognition in children with dyslexia)
Autori
Drmić, Tihana ; Palmović, Marijan
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 48
(2012), 2;
76-85
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
disleksija; model kohorte; paradigma vizualnog pretraživanja; prepoznavanje riječi
(dyslexia; cohort model; visual search paradigm; word recognition)
Sažetak
U paradigmi vizualnog pretraživanja istraživao se fonološki faktor u prepoznavanju riječi u djece s disleksijom. Ispitanici, osmogodišnjaci i devetogodišnjaci s disleksijom i odgovarajuća skupina djece uredna jezičnog razvoja, trebali su naći ciljnu riječ u tablici sa slučajno razbacanim riječima pri čemu su se eksperimentalni uvjeti razlikovali prema fonološkom kriteriju velike i male kohorte i pripadnosti ciljne riječi istoj potencijalnoj kohorti kao i neciljne riječi u tablici. Rezultati pokazuju da veličina kohorte u uvjetu u kojem sve riječi u tablici pripadaju istoj kohorti značajno otežava rješavanje zadatka djeci s disleksijom. Drugim riječima, djeca s disleksijom najteže su prepoznavala riječi u onom eksperimentalnom uvjetu u kojem nije bilo moguće primijeniti neku kompenzirajuću strategiju, a koji je zahtijevao "precizno" fonološko znanje kako bi se ciljna riječ izdvojila iz okoline fonološki sličnih riječi. Takvi rezultati govore o fonološkoj dimenziji disleksije (u najmanju ruku na bihevioralnoj razini), tj. da je fonološka dimenzija disleksije - bez obzira na uzroke teškoće koji leže u pozadini - ona koja otežava usvajanje automatizma u čitanju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Marijan Palmović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- EBSCO – Rehabilitation & Sports Medicine Source
- SCOPUS
- CSA Linguistics and Language Behavior Abstracts
- ERIH - European Reference Index for the Humanities
- DOAJ – Directory of Open Access Journals
- GESIS SocioGuide
- Google Scholar
- ScientificCommons
- HRCAK