Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601441

Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama


Strsoglavec, Helena; Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 290-291 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 601441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama
(Early developmental program of children with West syndrome and multiple disabilities)

Autori
Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 290-291

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
rani razvojni integracijski program; West sindrom; višestruke teškoće
(early developmental program; West syndrome; multiple disabilities)

Sažetak
Rana intervencija je planirano i usmjereno poticanje cjelokupnog razvoja djeteta koje mora započeti u trenutku kada se uoči postojanje prvih znakova rizika ili razvojnih odstupanja. Služi dobrobiti djeteta, potiče razvoj kompetencija, minimalizira razvojne teškoće, pomaže kod prilagodbe roditelja i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. Osnovni cilj ovog rada bio je strukturiranje edukacijsko–rehabilitacijskog programa usmjerenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djece s višestrukim teškoćama u okviru Ranog razvojnog integracijskog programa za dijete s višestrukim teškoćama koji se provodi u Kabinetu za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Program se provodio u obitelji blizanki s West sindromom kronološke dobi 2, 5 godine uz superviziju Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kroz 12 mjeseci u 2010. i 2011. godini. Rani razvojni integracijski program za dijete s višestrukim teškoćama koji se koristio u ovom radu obuhvaćao je osnovne elemente neurorazvojnog tretmana (NDT), programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), Dennisonovu edukinestetičku metodu, komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te važnost podrške i rada u obitelji djece s višestrukim teškoćama. Za postupke procjene i evaluacije korištena je Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburgov test psihomotoričkog razvoja čije komponente su se koristile kao varijable ovog istraživanja. Kao metoda obrade podataka korišten je program INDIFF komponentne analize stanja ispitanika kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Uzimajući u obzir statističke pokazatelje, rani razvojni integracijski program imao je pozitivan utjecaj na razvoj ispitanica. Kako bi u se potpunosti mogao razumijeti razvoj djevojčica, u tumačenju rezultata istraživanja u obzir je uzeta i genetska predispozicija te okruženje u kojem djevojčice odrastaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (autor)

Avatar Url Ines Joković-Oreb (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Strsoglavec, Helena; Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 290-291 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Strsoglavec, H., Joković Oreb, I. & Pinjatela, R. (2012) Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama. U: Milković, M., Doležal, D., Hržic, G. & Stošić, J. (ur.)Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima".
@article{article, author = {Strsoglavec, Helena and Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2012}, pages = {290-291}, keywords = {rani razvojni integracijski program, West sindrom, vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i vi\v{s}estrukim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {rani razvojni integracijski program, West sindrom, vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Strsoglavec, Helena and Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2012}, pages = {290-291}, keywords = {early developmental program, West syndrome, multiple disabilities}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Early developmental program of children with West syndrome and multiple disabilities}, keyword = {early developmental program, West syndrome, multiple disabilities}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font