Pregled bibliografske jedinice broj: 601441
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 290-291 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 601441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama
(Early developmental program of children with West syndrome and multiple disabilities)
Autori
Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 290-291
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rani razvojni integracijski program; West sindrom; višestruke teškoće
(early developmental program; West syndrome; multiple disabilities)
Sažetak
Rana intervencija je planirano i usmjereno poticanje cjelokupnog razvoja djeteta koje mora započeti u trenutku kada se uoči postojanje prvih znakova rizika ili razvojnih odstupanja. Služi dobrobiti djeteta, potiče razvoj kompetencija, minimalizira razvojne teškoće, pomaže kod prilagodbe roditelja i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. Osnovni cilj ovog rada bio je strukturiranje edukacijsko–rehabilitacijskog programa usmjerenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djece s višestrukim teškoćama u okviru Ranog razvojnog integracijskog programa za dijete s višestrukim teškoćama koji se provodi u Kabinetu za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Program se provodio u obitelji blizanki s West sindromom kronološke dobi 2, 5 godine uz superviziju Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kroz 12 mjeseci u 2010. i 2011. godini. Rani razvojni integracijski program za dijete s višestrukim teškoćama koji se koristio u ovom radu obuhvaćao je osnovne elemente neurorazvojnog tretmana (NDT), programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), Dennisonovu edukinestetičku metodu, komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te važnost podrške i rada u obitelji djece s višestrukim teškoćama. Za postupke procjene i evaluacije korištena je Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburgov test psihomotoričkog razvoja čije komponente su se koristile kao varijable ovog istraživanja. Kao metoda obrade podataka korišten je program INDIFF komponentne analize stanja ispitanika kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Uzimajući u obzir statističke pokazatelje, rani razvojni integracijski program imao je pozitivan utjecaj na razvoj ispitanica. Kako bi u se potpunosti mogao razumijeti razvoj djevojčica, u tumačenju rezultata istraživanja u obzir je uzeta i genetska predispozicija te okruženje u kojem djevojčice odrastaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb