Pregled bibliografske jedinice broj: 601417
Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha
Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha // Knjiga sažetaka / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 206-207 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 601417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha
(The relationship between institutional care with personality characteristics and scholastic achievement of students)
Autori
Maretić, Edita ; Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 206-207
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup „Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
agresivnost; institucionalna skrb; prednosti u prevenciji
(advantages in prevention; aggression; institutional care)
Sažetak
Predmet ovog istraživanja bio je analiza povezanosti između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti u prevenciji poremećaja u ponašanju i njihovih školskih postignuća, sa stanovišta njihovih „uobičajenog“ (obitelj) ili institucionalnog stanovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi (smješteni u 13 dječjih domova), dok ih je 130 boravilo u obiteljima. Podaci su prikupljeni anketnim upitnicima kao osnovnim instrumentima istraživanja. Faktorska analiza prikupljenih podataka pokazala je dvije latentne dimenzije agresivnosti (fizičku agresivnost i hostilitet), dok smo prostore prednosti prevencije poremećaja u ponašanju kao i školskog uspjeha odredili jednofaktorskom solucijom. Rezultati pokazuju da djeca smještena u dječjim domovima pokazuju veću učestalost agresivnog ponašanja, u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene prednosti za prevenciju poremećaja u ponašanju, u odnosu na djecu iz obitelji. Nadalje, pokazalo se da djeca koja su smještena u dječjim domovima postižu lošiji školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz Prirode/Biologije. Pronašli smo statistički značajne povezanosti između dimenzija istraživanih konstrukta: negativnu i statistički značajnu korelaciju između pojavnosti agresivnog ponašanja i ček liste prednosti u prevenciji poremećaja ponašanja te općeg školskog uspjeha te značajnu pozitivnu korelaciju između ček liste prednosti i uspjeha u engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih čimbenika koja skrbe za djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju