Pregled bibliografske jedinice broj: 601312
Povezanosti i razlike u načinu komuniciranja i emocionalnoj kompetenciji kod odvjetnika i sudaca
Povezanosti i razlike u načinu komuniciranja i emocionalnoj kompetenciji kod odvjetnika i sudaca // Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija = Society and technology 2012 – Dr. Juraj Plenković : Book of manuscripts / Plenković, Mario ; Galičić, Vlado (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2012. str. 478-492 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 601312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanosti i razlike u načinu komuniciranja i emocionalnoj kompetenciji kod odvjetnika i sudaca
(Correlations and differences in communication modes and emotional competence at lawyers and jugdes)
Autori
Sindik, Joško ; Degen, Silvija ; Bakić-Tomić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija = Society and technology 2012 – Dr. Juraj Plenković : Book of manuscripts
/ Plenković, Mario ; Galičić, Vlado - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2012, 478-492
ISBN
9789536226238
Skup
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija – Dr. Juraj Plenković (19 ; 2012)
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 28.06.2012. - 30.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
načini komunikacije; emocionalna kompetencija; korelacije
(modes of communication; emotional competence; correlations)
Sažetak
Pretpostavili smo da nema spolnih razlika u načinima komuniciranja, niti u emocionalnoj kompetenciji na cjelokupnom uzorku odvjetnika i sudaca, kao ni razlika u odnosu na profesiju. Također, pretpostavili smo da društveno poželjni načini komunikacije prevladavaju nad nepoželjnim. Konačno, ispitali smo povezanost varijabli načina komuniciranja, emocionalne kompetencije i radnog iskustva. Pokušali smo i prognozirati načine komuniciranja na temelju dimenzija emocionalne kompetencije. Ispitali smo prigodni uzorak odvjetnika i sudaca (98), zaposlenih u odgovarajućim odvjetničkim uredima ili u institucijama sudova u Gradu Zagrebu. Rezultati su pokazali da poželjni načini komunikacije (poštivanje bontona) prevladavaju nad nepoželjnim (loša komunikacija). Pokazalo se da postoje određene spolne razlike, u odnosu na dimenzije načina komuniciranja, te u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije: žene su statistički značajno emocionalno kompetentnije, te bolje percipiraju i izražavaju emocije. Nema statistički značajne razlike između odvjetnika i sudaca u odnosu na način komuniciranja, niti u odnosu na emocionalnu kompetenciju. Postoji statistički značajna pozitivna povezanost samo između jednog načina komunikacije (poštivanje bontona) i jedne dimenzije emocionalne kompetencije: percepcije emocija. Međutim, nismo utvrdili povezanost bilo kojeg od načina komunikacije, niti emocionalne kompetencije, s duljinom radnog staža. Također, loša komunikacija nije statistički značajno povezana niti s jednom varijablom. Nema ni statistički značajne mogućnosti prognoze loše komunikacije na temelju varijabli emocionalne kompetencije. S druge strane, poštivanje bontona se statistički značajno dobro može prognozirati pomoću emocionalne kompetencije, na temelju varijable percepcija emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1166 - Informacijsko-komunikacijska kompetencija edukatora (Bakić-Tomić, Ljubica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju,
Učiteljski fakultet, Zagreb