Pregled bibliografske jedinice broj: 601243
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Psihologijske teme, 21 (2012), 2; 359-381 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 601243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
(Approaches to the assessment of theory of mind in infant and preschool age)
Autori
Šakić, Marija ; Kotrla Topić Marina ; Ljubešić, Marta
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 21
(2012), 2;
359-381
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
teorija uma; združena pažnja; socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
(theory of mind; joint attention; social communication; mental state talk)
Sažetak
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja sebi i drugima te upotrebe tih stanja u objašnjavanju i predviđanju ponašanja. Ta je sposobnost iznimno važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće u teoriji uma zamijećene su u različitim kliničkim stanjima. U radu su prikazane ključne razvojne promjene u teoriji uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi te su razmotreni različiti pristupi procjeni teorije uma u tim razvojnim razdobljima. Detaljnije su opisani Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), zadatci za ispitivanje razumijevanja želja, emocija i netočnih vjerovanja, Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004), pristup temeljen na proučavanju dječjega govora o mentalnim stanjima i onaj temeljen na procjenama skrbnika. Naposljetku su opisani nalazi koji upućuju na značaj teorije uma u djece urednoga razvoja, kao i na važnost procjene teorije uma u okviru rane dijagnostike određenih razvojnih poteškoća i poremećaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- EBSCO
- ERIH
- DOAJ
- ProQuest
- Scopus