Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601243

Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi


Šakić, Marija; Kotrla Topić Marina; Ljubešić, Marta
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Psihologijske teme, 21 (2012), 2; 359-381 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 601243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
(Approaches to the assessment of theory of mind in infant and preschool age)

Autori
Šakić, Marija ; Kotrla Topić Marina ; Ljubešić, Marta

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 21 (2012), 2; 359-381

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
teorija uma; združena pažnja; socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
(theory of mind; joint attention; social communication; mental state talk)

Sažetak
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja sebi i drugima te upotrebe tih stanja u objašnjavanju i predviđanju ponašanja. Ta je sposobnost iznimno važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće u teoriji uma zamijećene su u različitim kliničkim stanjima. U radu su prikazane ključne razvojne promjene u teoriji uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi te su razmotreni različiti pristupi procjeni teorije uma u tim razvojnim razdobljima. Detaljnije su opisani Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), zadatci za ispitivanje razumijevanja želja, emocija i netočnih vjerovanja, Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004), pristup temeljen na proučavanju dječjega govora o mentalnim stanjima i onaj temeljen na procjenama skrbnika. Naposljetku su opisani nalazi koji upućuju na značaj teorije uma u djece urednoga razvoja, kao i na važnost procjene teorije uma u okviru rane dijagnostike određenih razvojnih poteškoća i poremećaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šakić, Marija; Kotrla Topić Marina; Ljubešić, Marta
Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Psihologijske teme, 21 (2012), 2; 359-381 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Šakić, M., Kotrla Topić Marina & Ljubešić, M. (2012) Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Psihologijske teme, 21 (2), 359-381.
@article{article, author = {\v{S}aki\'{c}, Marija and Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, year = {2012}, pages = {359-381}, keywords = {teorija uma, zdru\v{z}ena pa\v{z}nja, socijalna komunikacija, govor o mentalnim stanjima}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Pristupi procjeni teorije uma u dojena\v{c}koj i pred\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {teorija uma, zdru\v{z}ena pa\v{z}nja, socijalna komunikacija, govor o mentalnim stanjima} }
@article{article, author = {\v{S}aki\'{c}, Marija and Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, year = {2012}, pages = {359-381}, keywords = {theory of mind, joint attention, social communication, mental state talk}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Approaches to the assessment of theory of mind in infant and preschool age}, keyword = {theory of mind, joint attention, social communication, mental state talk} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • EBSCO
  • ERIH
  • DOAJ
  • ProQuest
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font