Pregled bibliografske jedinice broj: 601219
Mozart ili Pocoyo – drugi roditelji KGOY generacije
Mozart ili Pocoyo – drugi roditelji KGOY generacije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 4; 511-522 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 601219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mozart ili Pocoyo – drugi roditelji KGOY generacije
(Mozart or Pocoyo – other parents of the KGOY generation)
Autori
Penjak, Ana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59
(2010), 4;
511-522
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca; masovni medij; medijska pismenost; obitelj; televizijski sadržaj
(children; mass media; media literacy; family; television contents)
Sažetak
Otkad se televizija prvi put pojavila, sredinom dvadesetog stoljeća, njezina gledanost, zastupljenost i utjecaj u stalnom su porastu. Sve do 1980-ih društvena istraživanja bila su vrlo jednosmjerna te su upućivala samo na implicitnu teoriju o tome na koji način mi gledamo televiziju. Međutim, posljednjih godina javila se snažna potreba za detaljnim istraživanjem ne samo načina na koji gledamo televiziju nego i utjecaja njezina sadržaja na tzv. rizičnu skupinu, tj. na djecu, a osobito na predškolce. Iako se još uvijek radi o dosta neistraženom području, ipak su brojna istraživanja pokazala povezanost ovog masovnog medija i djece, osobito kada govorimo o utjecaju televizije na kognitivni razvoj djeteta. Cilj je rada uputiti na rezultate dosadašnjih istraživanja te na moguće rješenje ovog danas već pravog fenomena. Naglasak je međutim prvenstveno stavljen na promatranje izloženosti djeteta do treće godine života televizijskim programima, koji, ako su prilagođeni njegovu uzrastu i edukativnog su sadržaja, direktno utječu na razvoj djetetovih kognitivnih vještina kao i na njegov budući uspjeh u obrazovanju. S druge strane, djetetova izloženost televizijskim programima čija je svrha samo puka razonoda povezana je sa slabim kognitivnim razvojem, znatno lošijim uspjehom u obrazovanju i slabijim razvojem vještina kod djeteta. Uvođenje medijskog odgoja i obrazovanja, kao i medijskog opismenjivanja djece, ali i odraslih, pokazuje se kao, zasada, jedino moguće rješenje ovog problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba)
- (ProQuest, Periodical Acquisions, Michigan)
- MLA International Bibliography
- Education Research Complete with Full Text EBSCO Publishing
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske