Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601058

Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?


Sindik, Joško
Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ? // Medijska istraživanja, 18 (2012), 1; 5-32 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 601058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?
(How parents perceive influence of the media on preschool children?)

Autori
Sindik, Joško

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 18 (2012), 1; 5-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
predškolsko dijete; roditelji; mediji; medijska pismenost
(preschool children; parents; media; media literacy)

Sažetak
Roditelji imaju značajnu ulogu u medijskom opismenjavanju djece, a bitan preduvjet medijske pismenosti djece je medijsko opismenjavanje samih roditelja. Kao probleme istraživanja odredili smo utvrđivanje: povezanosti vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i djece ; povezanosti demografskih varijabli s varijablama koje opisuju percepcije i stavove roditelja o načinu i trajanju izloženosti djece utjecajima medija ; razlika u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na - stupanj obrazovanja roditelja, te odnosu na broj djece u obitelji. U istraživanju provedenom u četiri dječja vrtića Grada Zagreba i Zagrebačke županije, 371 roditelj je u prigodno sastavljenom upitniku „Predškolska djeca i mediji – roditelji“ procjenjivao izloženost predškolske djece medijima te načinima njihova korištenja. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i njihove djece. Utvrdili smo da u principu starija djeca, te djeca starijih i zaposlenih roditelja, s većim brojem djece u obitelji, provode više vremena s medijima i koriste ih na različitije načine. Pronašli smo pozitivnu i značajnu povezanost između razine obrazovanja roditelja i trajanja i načina djetetova korištenja računala. Pokazalo se da se djeca roditelja više i visoke stručne spreme ne razlikuju u odnosu na trajanje i načine korištenja računala, kao i preostalih vrsta medija (televizija, radio, pojedini televizijski programi), u usporedbi s roditeljima srednje stručne spreme. Konačno, utvrdili smo razlike u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na broj djece u obitelji: u obiteljima s većim brojem djece, djeca dugotrajnije i na različite načine konzumiraju različite vrste medija (televiziju, radio, računalo) u odnosu na djecu iz obitelji s manjim brojem djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za antropologiju

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško
Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ? // Medijska istraživanja, 18 (2012), 1; 5-32 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Sindik, J. (2012) Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?. Medijska istraživanja, 18 (1), 5-32.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2012}, pages = {5-32}, keywords = {pred\v{s}kolsko dijete, roditelji, mediji, medijska pismenost}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na pred\v{s}kolsku djecu ?}, keyword = {pred\v{s}kolsko dijete, roditelji, mediji, medijska pismenost} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2012}, pages = {5-32}, keywords = {preschool children, parents, media, media literacy}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {How parents perceive influence of the media on preschool children?}, keyword = {preschool children, parents, media, media literacy} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak
  • Sociological Abstracts (SA)
  • Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA)
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
  • Current Index to Journals in Education (CIJE).





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font