Pregled bibliografske jedinice broj: 600762
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 600762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika
(Academic success and general psychopathology in high school students)
Autori
Erić, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.03
Godina
2012
Stranica
25
Mentor
Jokić-Begić, Nataša
Ključne riječi
anksioznost; depresivnost; opća psihopatologija; adolescencija
(anxiety; depression; general psychopathology; adolescence)
Sažetak
Adolescencija je burno razdoblje u odrastanju djeteta, često popraćeno stresnim događajima koji mogu facilitirati pojavljivanje emocionalnih tegoba. Pred mlade osobe se stavlja puno izazova, od dobroga uspjeha u školi, nošenja sa tjelesnim promjenama, kompleksnijih socijalnih interakcija do promjena u odnosu sa roditeljima. Cilj istraživanja je bio ispitati izraženost emocionalnih smetnji kod učenica i učenika 1. razreda srednje škole s obzirom na školski uspjeh (procijenjen preko školskih ocjena, te samoprocjenama osobnog zadovoljstva sobom kao učenikom i zadovoljstva roditelja). Istraživanje je provedeno na 195 učenika prvih razreda srednjih škola iz Zagreba. Korišteni su sljedeći instrumenti: CORE-YP (Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća kod mladih), STAI-C (Upitnik stanja-osobine anksioznosti za djecu) te CDI (Dječja skala depresije). Rezultati su pokazali da postoje rodne razlike u prosjeku ocjena, izraženosti anksioznih i općih psihopatoloških odstupanja. Razlike u izraženosti depresivnih simptoma nije bilo. Na uzorku mladića se pokazala statistički značajna povezanost između procjene sebe kao neuspješnima i izraženosti simptoma opće psihopatologije, anksioznosti i depresivnosti. Kod djevojaka je ta povezanost bila značajna samo kod izraženosti depresivnih simptoma. Pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost između simptoma opće psihopatologije, depresije i anksioznosti i procjene učenika u kolikoj mjeri smatraju da su roditelji sa njima zadovoljni u akademskom smislu na uzorku mladića. Kod djevojaka se ta povezanost nije pokazala kod simptoma anksioznosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nataša Jokić-Begić
(mentor)