Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 600762

Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika


Erić, Domagoj
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 600762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika
(Academic success and general psychopathology in high school students)

Autori
Erić, Domagoj

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.03

Godina
2012

Stranica
25

Mentor
Jokić-Begić, Nataša

Ključne riječi
anksioznost; depresivnost; opća psihopatologija; adolescencija
(anxiety; depression; general psychopathology; adolescence)

Sažetak
Adolescencija je burno razdoblje u odrastanju djeteta, često popraćeno stresnim događajima koji mogu facilitirati pojavljivanje emocionalnih tegoba. Pred mlade osobe se stavlja puno izazova, od dobroga uspjeha u školi, nošenja sa tjelesnim promjenama, kompleksnijih socijalnih interakcija do promjena u odnosu sa roditeljima. Cilj istraživanja je bio ispitati izraženost emocionalnih smetnji kod učenica i učenika 1. razreda srednje škole s obzirom na školski uspjeh (procijenjen preko školskih ocjena, te samoprocjenama osobnog zadovoljstva sobom kao učenikom i zadovoljstva roditelja). Istraživanje je provedeno na 195 učenika prvih razreda srednjih škola iz Zagreba. Korišteni su sljedeći instrumenti: CORE-YP (Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća kod mladih), STAI-C (Upitnik stanja-osobine anksioznosti za djecu) te CDI (Dječja skala depresije). Rezultati su pokazali da postoje rodne razlike u prosjeku ocjena, izraženosti anksioznih i općih psihopatoloških odstupanja. Razlike u izraženosti depresivnih simptoma nije bilo. Na uzorku mladića se pokazala statistički značajna povezanost između procjene sebe kao neuspješnima i izraženosti simptoma opće psihopatologije, anksioznosti i depresivnosti. Kod djevojaka je ta povezanost bila značajna samo kod izraženosti depresivnih simptoma. Pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost između simptoma opće psihopatologije, depresije i anksioznosti i procjene učenika u kolikoj mjeri smatraju da su roditelji sa njima zadovoljni u akademskom smislu na uzorku mladića. Kod djevojaka se ta povezanost nije pokazala kod simptoma anksioznosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nataša Jokić-Begić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Erić, Domagoj
Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Erić, D. (2012) 'Povezanost školskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjoškolskih učenika', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Eri\'{c}, Domagoj}, year = {2012}, pages = {25}, keywords = {anksioznost, depresivnost, op\'{c}a psihopatologija, adolescencija}, title = {Povezanost \v{s}kolskog uspjeha i emocionalnih smetnji kod srednjo\v{s}kolskih u\v{c}enika}, keyword = {anksioznost, depresivnost, op\'{c}a psihopatologija, adolescencija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Eri\'{c}, Domagoj}, year = {2012}, pages = {25}, keywords = {anxiety, depression, general psychopathology, adolescence}, title = {Academic success and general psychopathology in high school students}, keyword = {anxiety, depression, general psychopathology, adolescence}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font