Pregled bibliografske jedinice broj: 600728
Rodna diskriminacija u obrazovanju
Rodna diskriminacija u obrazovanju // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 34-35 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 600728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodna diskriminacija u obrazovanju
(Gender discrimination in education)
Autori
Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 34-35
Skup
1. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rodna diskriminacija; rodna neravnopravnost; obrazovanje
(gender discrimination; gender inequality; education)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koje oblike rodne diskriminacije su sudionici/e doživjeli tijekom obrazovanja, kako percipiraju rodnu ravnopravnost u obrazovanju te kakvi su im stavovi o jednakosti rodnih uloga u području obrazovanja. Također smo željele provjeriti koliko je iskustvo rodne diskriminacije doživljeno tijekom obrazovanja važno u oblikovanju uvjerenja o rodnoj neravnopravnosti. Prema teorijama socijalnog učenja osobe koje su doživjele rodnu diskriminaciju internaliziraju uvjerenja koja podržavaju rodnu neravnopravnost, dok prema kognitivističkim teorijama takve osobe, upravo zbog snažnog negativnog iskustva nepravde, postaju osjetljivije na pitanja rodne neravnopravnosti. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od ukupno 1363 sudionika/ca starijih od 15 godina. Ispitano je iskustvo rodne diskriminacije u obrazovanju, percepcija rodne neravnopravnosti, stavovi prema rodnim ulogama, sklonost rodnoj diskriminaciji i spremnost na angažman usmjeren suzbijanju rodne diskriminacije. Sudionici/e istraživanja su rodnu diskriminaciju u obrazovanju najčešće doživjeli u vidu uvredljivih komentara u školi te prilikom ocjenjivanja i kažnjavanja te smatraju da je spol još uvijek važan kriterij usmjeravanja učenika/ca prema različitim obrazovnim putovima i zanimanjima. Unatoč iskazivanju umjereno egalitarnih stavova o jednakosti rodnih uloga u obrazovanju, gotovo polovina sudionika/ca bila bi spremna diskriminirati djevojke pri upisu u srednju školu. Rezultati su pokazali da su žene i muškarci koji su doživjeli rodnu diskriminaciju tijekom školovanja svjesniji rodne neravnopravnosti u obrazovanju i spremniji uključiti se u akcije usmjerene na smanjivanje rodne diskriminacije od osoba koje nisu doživjele rodnu diskriminaciju. No također se pokazalo da se žene i muškarci koji su doživjeli rodnu diskriminaciju ne razlikuju od onih koji je nisu doživjeli u stavovima o rodnoj jednakosti te u sklonosti rodnoj diskriminaciji u području obrazovanja. Rezultati impliciraju da iskustvo rodne diskriminacije može pojedince/ke učiniti osjetljivijima na pitanja rodne neravnopravnosti. Zaključno je važno reći da na svim analiziranim dimenzijama rodne nejednakosti - na razini stava o rodnim ulogama, spremnosti na diskriminiranje i percepcije rodne ravnopravnosti - postoje indikatori tradicionalne svijesti ili odnosa prema rodnoj nejednakosti u obrazovanju u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb