Pregled bibliografske jedinice broj: 600114
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje među studentima različitih studijskih usmjerenja
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje među studentima različitih studijskih usmjerenja, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 600114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje među studentima različitih studijskih usmjerenja
(The effect of attribution process on helping behavior among students of different study orientation)
Autori
Kramarić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
11.06
Godina
2012
Stranica
33
Mentor
Kamenov, Željka
Ključne riječi
Weinerov atribucijsko-emocionalni model ; pomagačko ponašanje ; kompetitivnost ; kooperativnost ; studenti
(Weiner's attribution-emotion model ; helping behavior ; competitiveness ; cooperation ; students)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti mogućnost generalizacije Weinerovog atribucijsko- emocionalnog modela pomagačkog ponašanja u hrvatskom kulturalnom kontekstu, te ispitati jesu li efekti mogućnosti kontrole razloga traženja pomoći na pomagačko ponašanje moderirani sudionikovim studijskim usmjerenjem, kooperativno-kompetitivnom orijentacijom, izostajanjem s nastave te navikom vođenja vlastitih bilješki s predavanja. U tu svrhu proveden je simulacijski eksperiment u kojem su korišteni Weinerovi scenariji s temom studenta koji želi posuditi bilješke, a sudionici su također ispunili Skalu kooperativno- kompetitivne orijentacije te procijenili koliko često izostaju s nastave i koliko često vode bilješke na predavanjima. Podaci su prikupljeni na 285 (od toga 64% muških) studenata psihologije te dva tehnička fakulteta u Zagrebu. Rezultati su pokazali da studenti osjećaju značajno više suosjećanja, manje ljutnje, te da su skloniji pomoći kada razlog nečije potrebe za pomoći nije podložan kontroli, u odnosu na situaciju kada jest. Pritom percipirana mogućnost kontrole na pomagačko ponašanje djeluje indirektno preko pobuđenih emocija. Dodatno su dobiveni značajni efekti studijskog usmjerenja, kooperativno- kompetitivne orijentacije te izostajanja s nastave, kao i interakcija izostanaka s mogućnošću kontrole – više pomažu studenti psihologije, kooperativniji, te studenti koji češće izostaju. Rezultati ukazuju na mogućnost generalizacije Weinerovog modela, te važnost ispitivanja dodatnih varijabli u okviru modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb