Pregled bibliografske jedinice broj: 599554
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji K. Rahnera
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji K. Rahnera // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 2; 485-505 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 599554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji K. Rahnera
(God's Reality and The Person of Jesus Christ in Karl Rahner's Theology)
Autori
Antunović, Ivan ; Ažić, Jadranka
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 2;
485-505
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
utjelovljenje; povijest spasenja; sakrament; simbol
(incarnation; history of salvation; sacrament; symbol)
Sažetak
U ovom članku autor smatra K. Rahnera arhitektom suvremene katoličke teologije. Zahvaljujući njemu u teologiji se dogodila promjena i osvježenje. Njegovim zalaganjem prevladana je takozvana tradicionalna teologija i neoskolastički način govora o Bogu, koji je bio primjeren određenom srednjegrađanskom društvenom sloju. Rahner je svojim teološkim radom napravio korak naprijed s time da se niti u najmanjoj mjeri nije udaljio od Evanđelja, niti je Božju objavu u Isusu Kristu podložio novim pomodarskim tumačenjima. Kad promišlja o Bogu koji se objavio u Isusu Kristu, Rahner svakako polazi od primaoca Objave i njegova antropološkoga i epohalnog iskustva. On smatra da bi danas Crkva trebala biti najviše zauzeta oko toga da približi ljude osnovnom iskustvu Boga. U tom smislu on naglašava da bi čovjek trebao shvatiti da u konačnici živi i da je uronjen u to beskrajno otajstvo najbliže blizine, otajstvo koje je posve neshvatljivo. Trebamo biti svjesni da imamo posla s apsolutnim Bogom koji želi ljudima priopćiti samoga sebe u apsloutnoj neposrednosti, odnosno posredstvom milosti i smrti. Istinska stvarnost kršćanstva je biti pozvani prihvatiti, po Isusu Kristu, apsolutno priopćenje kojim apsolutni Bog daje sebe. Beskrajna i radikalna dubina iskustva Boga najočitija je u kršćanstvu koje nam se daje po milosti u Isusu Kristu: ''Uistinu, svi mi primismo od njegove punine: milost za milost'' (Iv 1, 16). Stoga se kršćanstvo obvezalo na to da trajno svraća pozornost na iskustvo Boga, da čovjeka potiče da ga otkrije u sebi samome, da ga prihvati i ispovijeda u njegovoj verbalnoj i socijalnoj objektivizaciji. Ukoliko je to posvješćivanje čisto i upućuje na Krista kao svoga jamca, upravo ta činjenica definira i samo kršćanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus