Pregled bibliografske jedinice broj: 599530
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji Karl Rahnera
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji Karl Rahnera // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 2; 82(2012)2, 485-82(2012)2, 505 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 599530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Božja zbiljnost i osoba Isusa Krista u teologiji Karl Rahnera
(God`s Reality and The Person of Jesus Christ in Karl Rahner`s Theology)
Autori
Antunović, Ivan ; Ažić, Jadranka
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 2;
82(2012)2, 485-82(2012)2, 505
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
iskustvo ; utjelovljenje ; povijest spasenja ; Božje samodarivanje i postajanje ; egzistencija Logosa ; imanentno Trojstvo ; Trojstvo u ekonomiji spasenja ; Božja »samointerpretacija« ; vječnost i vrijeme ; sakrament ; simbol
(experience ; incarnation ; history of salvation ; God's self-giving and existence ; existence of the Logos ; immanent Trinity ; Trinity in the economy of salvation ; God's »self-interpretation« ; eternity and time ; sacrament ; symbol)
Sažetak
Poznati protestantski teolog Jiirgen Moltmann smatra Karla Rahnera arhitektom suvremene katoličke teologije. Zahvaljujući njemu u teologiji se dogodila promjena i osvježenje. Njegovim zalaganjem prevladana je takozvana tradicionalna teologija i neoskolastički način govora o Bogu, koji je prema Karl-Heinzu Wegeru bio primjeren određenom srednjograđanskom društvenom sloju. Rahner je svojim teološkim radom napravio korak naprijed s time da se ni u najmanjoj mjeri nije udaljio od evanđelja, niti je Božju objavu u Isusu Kristu podložio novim pomodarskim tumačenjima. Kad promišlja o Bogu koji se objavio u Isusu Kristu, Rahner svakako polazi od primatelja objave i njegova antropološkog i epohalnog iskustva. On smatra da bi danas Crkva trebala biti najviše zauzeta oko toga da približi ljudima osnovno iskustvo Boga. U tom smislu naglašava da bi čovjek trebao shvatiti da je uronjen u beskrajno otajstvo Božje blizine. Trebamo biti svjesni da imamo posla s apsolutnim Bogom koji želi ljudima priopćiti samoga sebe u apsolutnoj neposrednosti, odnosno posredstvom milosti i smrti. Istinska stvarnost kršćanstva je biti pozvan prihvatiti, po Isusu Kristu, apsolutno priopćenje kojim apsolutni Bog daje sebe. Beskrajna i radikalna dubina iskustva Boga najočitija je u kršćanstvu koje nam se daje po milosti u Isusu Kristu: »Uistinu, svi mi primismo od njegove punine: milost za milost« (Iv 1, 16). Stoga se kršćanstvo obvezalo na to da trajno svraća pozornost na iskustvo Boga, da čovjeka potiče da ga otkrije u sebi samome, da ga prihvati i ispovijeda u njegovoj verbalnoj i socijalnoj objektivizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus