Pregled bibliografske jedinice broj: 599307
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse // ISSA DECET Konferencija 2012
Opatija, Hrvatska, 2012. (plenarno, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 599307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse
(The learning community: overcoming the gap between theory and practice)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
ISSA DECET Konferencija 2012
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.10.2012. - 17.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Zajednica koja uči; recipročan odnos teorije i prakse odgoja i obrazovanja; zajedničko učenje; suradnja i dijalog
(The learning community; reciprocal relationship of theory and practice of education; joint learning; cooperation and dialogue)
Sažetak
Pokušaji mijenjanja odgojno-obrazovne prakse zasnovani na ideji birokratskog, mehaničkog uvođenja inovacija ne daju željene rezultate, o čemu svjedoče hrvatska i svjetska iskustva. Razlog tome djelomično je u tome je odgojno-obrazovna praksa previše kompleksna, nepredvidiva i dinamična, a da bi ju moglo mijenjati nešto tako statično, kao što je to teorija sama po sebi. Uz to, svaka teorija u praksi doživljava niz različitih modifikacija, s obzirom na to kako ju praktičari razumiju i u svakodnevnoj praksi oživotvore. Razumijevanje i prihvaćanje dvosmjernog, recipročnog odnosa teorije i prakse odgoja i obrazovanja, može voditi postupnom reduciranju jaza među njima. Sve se više zastupa ideja profesionalnog učenja učitelja samoj praksi, usmjerenog razvoju njihovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija, što može voditi ostvarivanju kvalitetnije (refleksivne) prakse ali i razvoju novih teorija. Taj neprestani ciklus stvaranja teorija, te razvijanja praktičnih strategija utemeljenih na teorijama i usavršavanju teorija, predstavlja i vodeći pokretač rasta u cjelokupnoj znanosti i tehnologiji. On otvara put novim generacijama otvorenih, racionalnih, kritičkih i refleksivnih teorija, koje su se u stanju kontinuirano samoreformirati. U odgojno-obrazovnoj ustanovi, takva teorija koincidira sa shvaćanjem kurikuluma kao teorijske koncepcija koja se u praksi zajednički gradi i kontinuirano provjerava, kritički propituje, nadopunjuje i mijenja. To je svojstveno ustanovama koje se transformiraju u zajednice koje uče, jer je proces njihova razvoja nerazdvojan od zajedničkog učenja, suradnje i dijaloga svih dionika odgojno-obrazovnog procesa. Zajednicu koja uči obilježava prihvaćanje orijentacije učenje za sve ; učenike, učitelje, ali i sve ostale zainteresirane članove uže i šire socijalne zajednice, koji postaju partnerima učenja tj. ravnopravnim sustvarateljima novih razumijevanja i znanja o odgoju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)