Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 599307

Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse


Slunjski, Edita
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse // ISSA DECET Konferencija 2012
Opatija, Hrvatska, 2012. (plenarno, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 599307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse
(The learning community: overcoming the gap between theory and practice)

Autori
Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
ISSA DECET Konferencija 2012

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.10.2012. - 17.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Zajednica koja uči; recipročan odnos teorije i prakse odgoja i obrazovanja; zajedničko učenje; suradnja i dijalog
(The learning community; reciprocal relationship of theory and practice of education; joint learning; cooperation and dialogue)

Sažetak
Pokušaji mijenjanja odgojno-obrazovne prakse zasnovani na ideji birokratskog, mehaničkog uvođenja inovacija ne daju željene rezultate, o čemu svjedoče hrvatska i svjetska iskustva. Razlog tome djelomično je u tome je odgojno-obrazovna praksa previše kompleksna, nepredvidiva i dinamična, a da bi ju moglo mijenjati nešto tako statično, kao što je to teorija sama po sebi. Uz to, svaka teorija u praksi doživljava niz različitih modifikacija, s obzirom na to kako ju praktičari razumiju i u svakodnevnoj praksi oživotvore. Razumijevanje i prihvaćanje dvosmjernog, recipročnog odnosa teorije i prakse odgoja i obrazovanja, može voditi postupnom reduciranju jaza među njima. Sve se više zastupa ideja profesionalnog učenja učitelja samoj praksi, usmjerenog razvoju njihovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija, što može voditi ostvarivanju kvalitetnije (refleksivne) prakse ali i razvoju novih teorija. Taj neprestani ciklus stvaranja teorija, te razvijanja praktičnih strategija utemeljenih na teorijama i usavršavanju teorija, predstavlja i vodeći pokretač rasta u cjelokupnoj znanosti i tehnologiji. On otvara put novim generacijama otvorenih, racionalnih, kritičkih i refleksivnih teorija, koje su se u stanju kontinuirano samoreformirati. U odgojno-obrazovnoj ustanovi, takva teorija koincidira sa shvaćanjem kurikuluma kao teorijske koncepcija koja se u praksi zajednički gradi i kontinuirano provjerava, kritički propituje, nadopunjuje i mijenja. To je svojstveno ustanovama koje se transformiraju u zajednice koje uče, jer je proces njihova razvoja nerazdvojan od zajedničkog učenja, suradnje i dijaloga svih dionika odgojno-obrazovnog procesa. Zajednicu koja uči obilježava prihvaćanje orijentacije učenje za sve ; učenike, učitelje, ali i sve ostale zainteresirane članove uže i šire socijalne zajednice, koji postaju partnerima učenja tj. ravnopravnim sustvarateljima novih razumijevanja i znanja o odgoju i obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse // ISSA DECET Konferencija 2012
Opatija, Hrvatska, 2012. (plenarno, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Slunjski, E. (2012) Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse. U: ISSA DECET Konferencija 2012.
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2012}, keywords = {Zajednica koja u\v{c}i, recipro\v{c}an odnos teorije i prakse odgoja i obrazovanja, zajedni\v{c}ko u\v{c}enje, suradnja i dijalog}, title = {Zajednica koja u\v{c}i: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse}, keyword = {Zajednica koja u\v{c}i, recipro\v{c}an odnos teorije i prakse odgoja i obrazovanja, zajedni\v{c}ko u\v{c}enje, suradnja i dijalog}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2012}, keywords = {The learning community, reciprocal relationship of theory and practice of education, joint learning, cooperation and dialogue}, title = {The learning community: overcoming the gap between theory and practice}, keyword = {The learning community, reciprocal relationship of theory and practice of education, joint learning, cooperation and dialogue}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font