Pregled bibliografske jedinice broj: 599228
Obiteljska kohezija i pozitivna komunikacija u funkciji osnaživanja suvremene obitelji Prinos istraživanju pedagoških aspekata odnosa u obitelji
Obiteljska kohezija i pozitivna komunikacija u funkciji osnaživanja suvremene obitelji Prinos istraživanju pedagoških aspekata odnosa u obitelji // Školski vjesnik, 61 (2012), 265-288 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 599228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljska kohezija i pozitivna komunikacija u funkciji osnaživanja suvremene obitelji Prinos istraživanju pedagoških aspekata odnosa u obitelji
(Family Cohesion and Positive Communication in the Function of Strengthening the Contemporary Family Contribution to the Research of Pedagogical Aspects of Family Relationships)
Autori
Zloković, Jasminka
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 61
(2012);
265-288
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odnosi u obitelji; kohezija; komunikacija; obiteljsko funkcioniranje;
(family relationships; cohesion; communication; family functioning; families)
Sažetak
Adolescenti u životom razdoblju burnih psihofi zičkih i socijalnih promjena iznimno su podložni vanjskim utjecajima vršnjaka i društvene okoline, umanjenom autoritetu roditelja i nastavnika te su pogodan , , predmet’’ brojnih društvenih manipulacija. Kohezivna se ravnoteža obitelji narušava i potrebna je fl eksibilnost u odnosima i vještinama komunikacije kako bi se uspostavila pozitivna atmosfera u obitelji. U optimalnom funkcioniranju obitelji nužno je i uspostavljanje ravnoteže kako bi se prebrodile stresne i konfl iktne situacije. Rezultati multidisciplinarnih istraživanja pokazuju da međusobna povezanost, potpora, pozitivna obiteljska atmosfera, način i razina komunikacije u obitelji i širem društvenom okruženju mogu poticati, ali i osporavati te ograničavati razvoj ličnosti. U istraživanju koje smo proveli 2010. godine na uzorku 357 adolescenata (6. i 7. razr.) na 20 primarno selekcioniranih jedinica (osnovnih škola) rabljen je konceptualni okvir za mjerenje obiteljskog sistema funkcioniranja — Circumplex Model of Marital and Family Systems (Olson, Gorrall i sur., 2003.) u tri osnovne dimenzije: koheziji, fl eksibilnosti, obliku i vještini komunikacije u obitelji. Rezultati pokazuju neuravnotežene obiteljske odnose — ekstremno visoku i krajnje nisku povezanost na skali obiteljske kohezivnosti. Visoki rezultati na emocionalnoj povezanosti mogu upozoravati na otežan razvoj buduće neovisnosti pojedinca, a niska povezanost na kaotične odnose u obitelji. I na skali za ispitivanje komunikacije roditelj – dijete pokazuju se također dvije ekstremne skupine ispitanika. Na jednoj strani nalaze se ispitanici čiji odgovori svjedoče o neprimjerenoj komunikaciji u obitelji, a na suprotnoj ispitanici koji sa svojim roditeljima komuniciraju na visokoj razini što je jedna od pretpostavki koja pridonosi kohezivnosti. Dobiveni rezultati doprinose pedagoškoj znanosti, posebice obiteljskoj pedagogiji kao i praksi te upućuju na potrebu longitudinalne primjene modela radi utvrđivanju razlika u vremenskim serijama. Ispitivanje predstavlja noviji pristup u izučavanju kompleksnosti obiteljskih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- EBSCO, MLA International Bibliography
- Hrčak